دکتر محمد حسین نجفی

در فیلم آنژیوپلاستی شما می توانید از نزدیک با آنژیوپلاستی قلب آشنا شوید. در این فیلم دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی روند انجام کار را به شما نشان خواهند داد.

آنژیوپلاستی چیست؟

فیلم آنژیوپلاستی

آنزیوپلاستی قلب روشی است که در آن با جایگذاری موقت یک بالون کوچک در ناحیه بسته عروق قلب و عریض نگه داشتن آن، به عبور جریان خون کمک کرده و مانع عدم خون رسانی به قلب می شوند.

این بالون کوچک که در انتهای کاتتر نصب شده باد می شود تا شریان مسدود شده را عریض کند. دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی یا متخصص قلب و عروق با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی بالون باد شده را قبل از خارج شدن از بدن تا چند دقیقه در ناحیه انسداد باقی می گذارد تا موجب متسع شدن شریان گردد.

در بیشتر افرادی که آنژیوپلاستی قلب را انجام می دهند،در محل انسداد رگ، استنت یا فنر گذاشته می شود. استنت معمولا در شریانی که توسط بالون گشاد شده است، قرار می گیرد و برای کاهش تنگی مجدد طراحی شده اند.

فیلم آنژیوپلاستی : روش انجام آنژیوپلاستی

فیلم آنژیوپلاستی به همراه نمایش عروق رگ بیمار بر روی مانیتور توسط دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعدادی از تکنسین ها و پرستاران در بخش آنژیوگرافی و کاتتریسم قلب، تهیه و جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش در ادامه قرار گرفته است.

روش انجام آنژیوپلاستی

در آنژیوپلاستی ابتدا موضع مورد نظر که معمولا کشاله ران و گاهی مچ دست بیمار است با محلول ضدعفونی پاک می شود. سپس بریدگی کوچکی بر روی این قسمت ایجاد می گردد تا کاتتر از طریق آن به سمت انسداد قلب حرکت کند. مقدار کمی ماده حاجب از طریق کاتتر تزریق می شود تا متخصص قلب و عروق از طریق تصویر اشعه ایکس که به صورت آنلاین بر روی فیلم آنژیوپلاستی قابل مشاهده است، انسداد را برطرف کند.

فیلم استنت گذاری قلب : نحوه عملکرد استنت در حین آنژیوپلاستی

این ویدئو فیلم فنر زدن قلب را نمایش می دهد. پزشک در حین آنژیوپلاستی قلب با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی، بالن را در محل مناسب قرار می دهد و شانس تنگ شدن مجدد را کاهش دهد و برخی از علائم گرفتگی عروق مثل درد قفسه سینه و تنگی نفس را بهبود بخشد. فیلم بالون زدن قلب نشان می دهد که این عمل چگونه انسداد قلب را برطرف می نماید.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.2/5 - (5 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر