دکتر محمد حسین نجفی

در فیلم آنژیوپلاستی شما می توانید از نزدیک با آنژیوپلاستی قلب آشنا شوید. در این فیلم دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی روند انجام کار را به شما نشان خواهند داد.

آنژیوپلاستی چیست؟

فیلم آنژیوپلاستی

آنزیوپلاستی قلب روشی است که در آن با جایگذاری موقت یک بالون کوچک در ناحیه بسته عروق قلب و عریض نگه داشتن آن، به عبور جریان خون کمک کرده و مانع عدم خون رسانی به قلب می شوند.

این بالون کوچک که در انتهای کاتتر نصب شده باد می شود تا شریان مسدود شده را عریض کند. دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی یا متخصص قلب و عروق با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی بالون باد شده را قبل از خارج شدن از بدن تا چند دقیقه در ناحیه انسداد باقی می گذارد تا موجب متسع شدن شریان گردد.

در بیشتر افرادی که آنژیوپلاستی قلب را انجام می دهند،در محل انسداد رگ، استنت یا فنر گذاشته می شود. استنت معمولا در شریانی که توسط بالون گشاد شده است، قرار می گیرد و برای کاهش تنگی مجدد طراحی شده اند.

فیلم آنژیوپلاستی : روش انجام آنژیوپلاستی

فیلم آنژیوپلاستی به همراه نمایش عروق رگ بیمار بر روی مانیتور توسط دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعدادی از تکنسین ها و پرستاران در بخش آنژیوگرافی و کاتتریسم قلب، تهیه و جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش در ادامه قرار گرفته است.

روش انجام آنژیوپلاستی

در آنژیوپلاستی ابتدا موضع مورد نظر که معمولا کشاله ران و گاهی مچ دست بیمار است با محلول ضدعفونی پاک می شود. سپس بریدگی کوچکی بر روی این قسمت ایجاد می گردد تا کاتتر از طریق آن به سمت انسداد قلب حرکت کند. مقدار کمی ماده حاجب از طریق کاتتر تزریق می شود تا متخصص قلب و عروق از طریق تصویر اشعه ایکس که به صورت آنلاین بر روی فیلم آنژیوپلاستی قابل مشاهده است، انسداد را برطرف کند.

فیلم استنت گذاری قلب : نحوه عملکرد استنت در حین آنژیوپلاستی

این ویدئو فیلم فنر زدن قلب را نمایش می دهد. پزشک در حین آنژیوپلاستی قلب با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی، بالن را در محل مناسب قرار می دهد و شانس تنگ شدن مجدد را کاهش دهد و برخی از علائم گرفتگی عروق مثل درد قفسه سینه و تنگی نفس را بهبود بخشد. فیلم بالون زدن قلب نشان می دهد که این عمل چگونه انسداد قلب را برطرف می نماید.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.2/5 - (5 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر siamak جمعه ۱۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر نجفی عزیز
    من هفده سال پیش در سن 30 سالگی توسط دکتر مهرداد صالحی جراحی قلب شده ام تا دوهفته پیش که درد داشتم گفتند سکته اینفریور کرده ام و آنژیوپلاستی شدم دکتر گفت رگهایت باز است احتیاج به فنر نداری ولی تعدادی رگهایتگشاد شده داروی اکسابین 25 و آسپرین 80 و متورال 50 و اسویکس 75 و پنتوپرازول 40 داد ولی بازم طپش قلب دارم و بعد غذا اذیت میشم اینجانب کارمند آزمایشگاه بیمارستان همدان هستم بنظر جنابعالی چه کنم برای رضای خدا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      ممکنه علایمتون لزوما قلبی نباشه و اصطرابی باشه یا گوارشی 

      باید معاینه شوید و مدارک دیده شود تا بشه نظر داد

      و بهتره به روانپزشک هم مراجعه کنید

  • تصویر کاربر احسان دوشنبه ۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر عزیز.بنده در تاریخ27شهریور دچار حمله قلبی شدم و در مرکز قلب تهران بستری شدم و بعد از سه روز آنژیو گرافی کردم و دو رگ اصلی کرونر رو که دچار90 و98درصد گرفتگی بودند فنر و ...گذاشتند.یک رگ دیگر رو هم برای 27مهر وقت گذاشتند که آنژیو کنم.الان مزاحم شدم در 2مورد .یکی اینکه این تیر کشیدنهای موقتی سمت چپ سینه واطرافش تا چه حدی طبیعیه و ایا میتونه مربوط به اون رگ باز نشده باشه.دوم اینکه با توجه به تجربه شما درصورتی که سبک زندگی درست رو در نظر بگیرید استند گذاری وفنر گذاری در سن بنده که37ساه هستم چقدر محدودیت به لحاظ زندگی و کار و ورزش ایجاد کرده است. با تشکر احسان حسینی از شهر قدس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      تیر کشیدن معمولا علت قلبی نداره

      محدودیتی ایجاد نمیکنه مگر اینکه باید یبک زندگی سالم داشته باشید

  • تصویر کاربر م سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر تشکرمجدد ازپاسخگویی شما عذر میخواهم مادرم که سه رگ قلبشان بسته بود ویکی انژیو شده وبالن خورده بود الان 23 مهر وقت انژیو دورگ دیگر رادارن که یک رگ نازک میباشد وگفتن شاید بالن نشه وبادارو خوب بشه ایا احتمال دارد این دورگ باز شده باشن در این چند هفته؟ چون دوم شهریور آنژیو شدن وبعد ازآن داروهای (کپسول نیتروژل _ پنتوپرازول _ کارودیول _ نیتروکاردین _ پلاویکس _ لوزارتان _ امگا رکس _ کاردیوسپرین که همون اسپرین استفاده میکردن با رژیم غذایی که دکتر داده بودن درضمن نوار قلب دوهفته بعد از آنژیو را هم میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      گرفتگی رگ خودبخود باز نمیشه

      ولی گاهی اسپاسم با گرفتگی اشتباه میشه که اون ممکنه برطرف بشه به صورت خودبخود

  • تصویر کاربر و پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام عذرمیخوام اقای از محضر شما دوسوال داشتم
    1. دکتر مامانم دوم شهریور اورژانسی آنژیو شده که بالن خورده واز سه رگ بسته یک اصلی باز شده ودوتای دیگر 23مهر وقت آنژیو داره طبق دستور دکتر تغذیه پیاده روی را گفتن ازهفته اول شروع وبه 60 دقیقه برسانن به نظر شما مادرم که آرتروز وساییدگی زانو دارد تا چقدر پیاده روی برایشان خوب است ؟ اقای دکتر نباید کلا رگها آنژیو بشه وبعد پیاده روی رو شروع بکنن یا الانم میتونن ؟ چقدر ؟
    2. ایا داروهای آرتروزکه دکتر یزد تجویز کردن ازجمله ( روماتورست _ فولیک اسید 5 و داروی Ebetrex 2.5mg ) با داروهای قلب (کپسول نیتروژل _ پنتوپرازول _ کارودیول _ نیتروکاردین _ پلاویکس _ لوزارتان _ امگا رکس _ کاردیوسپرین که همون اسپرین هست تداخل دارند ومشکلی داره که استفاده بکنن ؟؟چون بیمارستان شیراز ازروز دوم که آنژیو شدن کامل قطع کردن واونجاهم تحت درمان آرترز میباشند
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      هر چقدر که براشون امکان داره هر چه بیشتر بهتره

      لزوما خیر

      خیر تداخل ندارند

  • تصویر کاربر تهمینه یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 159 مشاهده پرسش
    با سلام
    من به علت فشار بالا به دکتر مراجعه کردم و بعد از ازمایشات متعدد متوجه گرفتگی شدید شریان کلیه شدم
    در حال حاضر نیاز به انجام انژیوپلاسی کلیه دارم و سایز کلیه راست هم کوچک شده
    با توجه به تشدید فشار خون و حالت درد و سردرد و تهوع لطفا در صورت امکان انژیوگرافی کلیه اطلاع دهید .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام امادگی خای لازم نیست مثل انژیو معمولی با مدارک مراججعه کنید

  • تصویر کاربر \\v,dc31392 جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    با سلام واحترام خاص .
    با راهنمایی شما به دکتر مراجه کردم وبلافاصله انژیو شدم .الان حالم بسیار خوب است .این تشکر را بشما بدهکار بئدم.از اینکه حضوری خدمتون نرسیدم از شما معذرت میخواهم.
    همیشه پاینده باشید.شماره تلفن من در خدمت شماست .هر امری که داشتید.من در خدمت شما هستم.(هر چند که اعتقاد ندارم که خوبی را با خوبی جواب بدهم) در هر صورت
    سپاس گزار شما هستم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      ممنونم

  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر برادر من 40 سالشه 3روز قبل 3تا استند گزاشتن بر روی 2 رگ الان مشکل تنفس دارد ب طوری ک یکم مینشیند نفسش تنگ میشود دیروز از سی سی یو ب بخش منتقل کردن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بیمار و مدارک باید دیده شوند تا بشه نظر داد

  • تصویر کاربر بهمن جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام نزدیک به دوساله 3استنت گذاشتم 3روز پیش بعداز ورزش فوتبال درد شدیدی در وسط سینه گرفتم به حدی که بیمارستان چند ساعتی بستری شدم با زیر زبانی واکسیژن حالم بهتر شد وفردای انروز نوار قلب واکو وتست ورزش دادم همه نرمال بودن علت ان درد چه بودو چکار باید کرد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      ممکنه گوارشی یا اضزرابی لوده باشه

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر محمدحسین نجفی
    با عرض سلام و تقدیم احترام

    پدر بنده ساکن استان کرمانشاه و 60 ساله است و در تاریخ 14 بهمن ماه سال 1397 دچار سکته قلبی شدید شد که متاسفانه بر اثر این اتفاق قلب به شدت ضعیف گردیده و EF آن به مرز 15 درصد رسیده است.در آنژیوگرافی مشخص گردید که سه رگ بسته شده که دو رگ بالای 90 درصد و یک رگ بنا به گفته پزشکان در حدود 99 درصد گرفتگی دارد. دکتر معالج پدرم جناب دکتر علی رضا رای بوده که پس از آنژیوگرافی بهترین درمان برای پدرم را عمل قلب باز اعلام نمودند. برای عمل قلب باز به دکتر معصومعلی معصومی مراجعه کرده که ایشان فرمودند با توجه به ضعیف بودن قلب امکان عمل قلب باز وجود ندارد (البته یک ماه هم فرصت دادند که با دارو ادامه دهیم و اگر EF قلب در جواب اکوکاردیوگرافی بالای 20 درصد شود عمل کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد) حال پس از قطع امید از عمل قلب باز مجددا به دکتر رای و برای اطمینان بیشتر به سایر دکترهای استان کرمانشاه مراجعه کردیم که جواب پزشکان به شرح زیر می باشد:
    دکتر رای: دو رگ را با آنژیو پلاستی باز میکنم تا درصد خطر حمله قلبی مجدد کاهش یابد و بهترین راه از نظر من هم همین است
    دکتر محمد روزبهانی: با توجه به جواب آنژیوگرافی و اسکن هسته ای، آنژوپلاستی تاثیر زیادی نخواهد داشت
    دکتر رضا حیدری مقدم: با توجه به جواب آنژیو گرافی و اسکن هسته ای، امکان بهبود قلب تاحدودی کم است اما بهتر است انجام شود و پس از انجام اکوکاردیوگرافی تاثیر آن را مشاهده کنیم.
    حال آقای دکتر در اقوام نزدیک که اتفاقا دو دانشجوی پزشکی قلب و عروق نیز در آن وجود دارد به ما توصیه کردند که حتما برای آنژیوپلاستی از شما مشاوره گرفته و در صورت صلاحدید شخص شما عمل را انجام دهد زیرا برخی از نزدیکان بنده را شما آنژیوپلاستی کرده اید و همگی از شما رضایت کامل را دارند. حال آقای دکتر من تمام اطلاعات پدرم را از زمان سکته تا به امروز شامل جواب های اکوکاردیوگرافی، جواب آنژیوگرافی بهمراه فیلم آن، جدیدترین نوار قلب، جواب اسکن هسته ای قلب، داروهای مصرفی را برای شما ارسال نموده ام و نظر شما را خواستار هستم و در صورت اینکه آنژیوپلاستی را صلاح می بینید به ما بگویید چکار کنیم که سریعتر پدرم را به تهران آورده و بستری کنم (ناگفته نماند تمام اعضای خانواده و اقوام نزدیک اصرار دارند که حتما آنژیوپلاستی انجام شود تا خطر سکته مجدد کاهش یابد).
    از خداوند متعال سلامتی، موفقیت و شادمانی را برایتان مسئلت دارم آنژیوپلاستی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      برای اظهار نظررباید هم بیمار و هم سی دی انژیو دیده شود 

      با کلیه مدارک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر بهارک پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام خسته ونباشید اقای دکتر پدر بنده حدود 12 سال پیش عمل قلب باز انجام دادن بعد از چند سال دکتر با گرفتن ایکن رنگی گفتند که رگهای جانبی باز نشد و باید فنر بزارند که این کارو انجام دادند الان بعد از چند سال باز اسکن مشکوک به انژیوپلاستی حالا یا با بالن یا فنر هستش گفتم از شما سوال کنم باز پدر م میتوند از فنر استفاده کنند برای بار دوم یا نه ممنون میشم پاسخ منو بدید. متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید ندارک بیمار و خود بیمار دیده شوند تا بشه اظهار نظر کرد

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر