دکتر محمد حسین نجفی

داغی کف پا احساس داغ بودن توام با درد در کف پاها است که ممکن است خفیف یا شدید باشد. در بعضی موارد، ممکن است داغی کف پا آنقدر شدید باشد که مانع خواب مناسب شود. در بعضی شرایط ممکن است داغی کف پا همراه با احساس سوزن‌سوزن شدن، بی‌حسی کف پا یا هر دو باشد. همچنین ممکن است داغی کف پا را بیمار به صورت احساس گزگز و مورمور در این ناحیه بیان کند.

داغی کف پا

دلیل داغی کف پا چیست؟

گاهی خستگی یا عفونت پوستی ممکن است دلیل موقت احساس داغی یا التهاب کف پا باشد.

ولی در اغلب موارد داغی کف پا نشانه‌ی آسیب به اعصاب محیطی پا (نوروپاتی محیطی) است. این آسیب به اعصاب محیطی دلایل مختلفی دارد از جمله دیابت، مصرف مزمن الکل، مواجهه با بعضی سموم، انواعی از کمبود ویتامین ب یا عفونت HIV.

علت داغی کف پا در شب چیست؟

 اگر کف پای شما در شب داغ می شود و یا احساس گرگرفتگی در ناحیه ی کف پاهای خود دارید، به خصوص اگر داغی پاها شما را در شب بیدار کند. این میتواند نشان از یک مشکل جدی باشد. نوروپاتی های محیطی (آسیب عصبی) شایع ترین علت داغ شدن پا هستند. نوروپاتی ها علل احتمالی زیادی دارند، از جمله دیابت، سوء مصرف الکل و عفونت.

علت داغی کف پا

فهرستی از دلایل احتمالی احساس داغی کف پا

داغی کف پا

چه زمانی برای داغی پا به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت وجود علائم زیر به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه کنید:

??احساس داغی پا به صورت ناگهانی ایجاد شود به ویژه اگر در معرض سموم خاصی قرار داشته‌اید.

??زخم باز در کف پای شما ایجاد شود که عفونی باشد به ویژه اگر دیابت داشته باشید.

در موارد زیر هم در موقع مناسب به پزشک مراجعه کنید:

??اگر علیرغم چندین هفته مراقبت کافی از پا باز هم احساس داغی کف پای شما برطرف نشده باشد.

??اگر احساس می‌کنید علائم شما روزبه روز شدیدتر و درناک‌تر می‌شود.

??اگر احساس می‌کنید احساس داغی پا در حالی گسترش پیدا کردن به سمت نقاط بالاتر پا است.

??اگر حس کف پا یا انگشتان پای خود را دارید از دست می‌دهید.

??اگر داغی کف پای شما ادامه دارد یا دلیل مشخصی برای آن پیدا نشد ممکن است لازم باشد پزشک آزمایش‌های انجام دهد تا دلیل ایجاد نوروپاتی محیطی را که باعث این احساس شده پیدا کند.

نوروپاتی دیابتی چیست؟

برای داغی کف پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

همان طور که مشخص شد، داغی کف پا دلایل مختلفی دارد. از دلایل پوستی و عفونی تا دلایل عصبی و بیماری‌های داخلی و مثل دیابت.

بهترین راه برای تشخیص دلیل داغی کف پا مراجعه به متخصصین پزشکی، داخلی و روماتولوژی است. این پزشکان با توجه به شرح‌حال، معاینات و آزمایش‌های درخواستی، دلیل این موضوع را بررسی کرده و بر اساس تشخیص نهایی درمان و مراقبت‌های لازم را ارائه خواهند داد.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

3.3/5 - (167 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حلما سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 40 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من حدود دوسال متوجه شدم وقتی چیزهای شیرین مثل شکلات و بامیه میخورم کف پام شروع میکنه به سوزش،انگار هم میخاره هم تیرمیکشه.علتش چی میتونه باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      آزمایش قند خون
  • تصویر کاربر روح دوشنبه ۸ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر مدام داغی کف پا رو داشته ام که شب موقع پاهام باید بیرون پتو باشه الان یکماه شدیدتر شده انگشتان دستهام هم احساس سفت شدن گرمی دارن در حدی که کم حوصله میشم در طول روز هم مجبور پاهام از کفش بیرون کنم ممنونم از راهنمایتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      باید پاهایتان معاینه شود...از جهت بررسی عروق و واریس
  • تصویر کاربر براتعلی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۶۷ سالمه و خیلی پاهام داغ میشه وسوزن سوزنی میشه همیشه همین طور خیلی که گر میگیره چیکار ر کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      چک آپ کامل خونی دهید و در صورت نرمال بودن...متخصص نورولوژی ویزیت شوید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام آغایی دوکتور بنده ۲۲سالمه وزن ۶۰ ۱ماه پیش فهمیدم بیرون زدگی دیسک کمر مهره ۵و۴ دارم رفتم طب سوزنی حجامت کمر ساق پا وران پا انجام دادم ولی الان اصلا نمتونم راه برم قبلا خوب بودم اینقدر درد شدید نداشتم الانم پا راستم از ساق پا تا کف پام درد داره داغ میاد خیلی درد بدی در لگن سمت راست دارم نمتونم بینشینم یا راه برم خلاصه از فعالت موندم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام ، لطفاً به پزشک متخصص ارتوپدی یا جراح مغز و اعصاب مراجعه و در صورت لزوم ام آر آی کمر بگیرید..
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام فردی ۴۲ ساله هستم بیش از ۱۵ ساله که هنگام خواب پاهایم گر میگیرد و بی قرار است که باعث بی خوابی یا پریدن از خواب میشود بعضی مواقع دستهایم نیز احساس بی قراری دارد در هنگام خواب پاهایم پرش یا تکان میخورد که باعث بیدار شدنم میشود یا هنگام خواب پاهایم را ب زمین میکوبم خیلی آزمایش دادم دکتر ا گفتن چیزی نیست واقعا بعضی مواقع کلافه میشم ممنون از راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      با سلام...شما دچار سندروم پای بی قرار هستید که علل محتلفی اعم از واریس دلرد....شب ها قبل استراحت و پس از ورود به منزل به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه پاها را بالا بگیرید...جهت معاینه مراجعه فرمایید
  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    پدرع من65ساله 140کیلو هستش فشارخون بالا داره قرص میخوره یکی دوسالی هس
    تازگیا میگه کف پاش یا پاهاش گرمشه بخاطرع فشارخونم هس؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      انجام آزمایشات
  • تصویر کاربر زهرا جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام ۳۵ سالم هست خانمی هستم که همیشه مشکل سردی کف پا داشتم تقریبا ۲ماه پیش برای کاهش وزن قرص لاغری گلوریا مصرف کردم الان کف پاهام داغ و میسوزه تو آب یغ میزارم برای چند دیقه آروم میشم مصرف قرص هم قطع کردم الان نمیدونم چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      ویزیت جهت معاینه عروق پا
  • تصویر کاربر مصطفی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام بنده چندین سال است که به این درد مزمن دچار هستم نخست با کهیر در بین انگشتان دست و سپس پا و همگام با درد سینه و آنژیوگرافی قلب و قراردادن استند آغاز گردید سپس با تقلیل آن به گر گرفتگی دچار شدم و این ناراحتی علیرغم مراجعه به پزشکان متعدد ادامه دارد نخست فکر میکردم که حساسیت به مواد غذایی است که کهیر وگر گرفتگی کف پا دارم که با ادامه گر گرفتگی و اظهار پزشکان به استفاده از ویتامین‌های گروه ب روی آوردم همچنین مدتی از داروی پرگابارین استفاده کردم که پيشنهاد پزشکان تاثیر گذار نبود و به پزشک اورتوپت برای درمان کمر درد مراجعه کردم آب درمانی و فیزیوتراپی و ورزش و تلاش برای تقلیل وزن را تجربه کردم وتاثیر ی بر روی گر گرفتگی نداشت بهر صورت در حال حاضر بمحض اینکه کمبود خواب پیدا میکنم پا ها شروع به شعله ور شدن می‌کند و با قرار دادن پاها بصورت ۹۰ درجه و خواب ترمیم تا حدودی ترمیم می یابد البته بعضی اوقات با تشدید گرفتگی احساس گر گرفتگی در بازوهای دست و ساق پاها را هم احساس میکنم خواهشمند است در صورت امکان راهنمایی فرمایید داروی فشار خون و تیروئید و مکمل‌های مختلف با نظر پزشک استفاده می‌شود و شروع کهیر و گر گرفتگی درست ده روز قبل از ناراحتی قلبی و آنژیوگرافی آغاز گردید و در حال حاضر با گر گرفتگی زیاد بعضی نقاط پاها کهیر ریز میزند .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      مراجعه‌جهت‌ویزیت حضوری و مراجعه به متخصص ایمونولوژی
  • تصویر کاربر طاهر یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    سلام. کف پام جدیدا خیلی داغ میشه قبلا هم بود ولی الان بیشتر شده یه جوری که تا ساق حرارت داره . این اتفاق بیشتر اوقات بعد دوش گرفتن میفته. مشکلات تپش قلب از بچگی داشتم و یک ۱۵ ساله که پنیک عصبی دارم وقتی داغ میشه اضطرابم زیاد میشه . همینطور جدیدا درد و خستگی زیاد هم دارم که نمیدونم چرا.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      معاینه عروق پا جهت بررسی بیماری عروقی،همچنین آزمایشات بررسی قند و چربی خون برای شما کمک کننده می باشد
  • تصویر کاربر مصطفی یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام بنده چندین سال است که به این درد مزمن دچار هستم نخست با کهیر در بین انگشتان دست و سپس پا و قسمتهای مختلف پا آغاز گردید سپس با تقلیل آن به گر گرفتگی دچار شدم و این ناراحتی علیرغم مراجعه به پزشکان متعدد ادامه دارد نخست فکر میکردم که حساسیت به مواد غذایی است که کهیر وگر گرفتگی کف پا دارم که با ادامه گر گرفتگی و اظهار پزشکان به استفاده از ویتامین‌های گروه ب روی آوردم همچنین مدتی از داروی پرگابارین استفاده کردم که پيشنهاد پزشکان تاثیر گذار نبود و به پزشک اورتوپد برای درمان کمر درد مراجعه کردم آب درمانی و فیزیوتراپی و ورزش و تلاش برای تقلیل وزن را تجربه کردم وتاثیر ی بر روی گر گرفتگی نداشت بهر صورت در حال حاضر بمحض اینکه کمبود خواب پیدا میکنم پا ها شروع به شعله ور شدن می‌کند و با قرار دادن پاها بصورت ۹۰ درجه و خواب ترمیم می یابد البته بعضی اوقات با تشدید گرفتگی احساس گر گرفتگی در بازوهای دست و ساق پاها را هم احساس میکنم خواهشمند است در صورت امکان راهنمایی فرمایید البته یک بار در سال ۹۵ آنژیوگرفی داشتم و دو عدد استنت در قلبم جای سازی شده داروی فشار خون و تیروئید و مکمل‌های مختلف با نظر پزشک استفاده می‌شود و شروع کهیر و گر گرفتگی درست ده روز قبل از ناراحتی قلبی و آنژیوگرافی آغاز گردید و در حال حاضر با گر گرفتگی زیاد بعضی نقاط پاها کهیر ریز میزند لطفا راهنمایی فرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...بررسی عروق پا جهت بررسی مواردی چون واریس موثر است
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر