دکتر محمد حسین نجفی

در این مطلب می‌خواهیم در مورد قرص فشار خون لوزارتان که با برند لوزکسیر نیز شناخته می شود، نحوه استفاده، تداخل دارویی و هر آنچه در رابطه با این قرص فشار خون نیاز است را به شما بگوییم.

لوزارتان ۲۵ برای چیست؟

قرص لوزارتان برای درمان فشارخون بالا، کاهش خطر سکته‌ی مغزی در بیماران و محافظت از کلیه‌ها در برابر آسیب ناشی از بیماری دیابت تجویز می‌شود. کاهش فشارخون بالا به پیشگیری از سکته‌ی مغزی، حمله‌ی قلبی و مشکلات کلیوی کمک می‌کند. لوزارتان یا قرص لوزکسیر به گروه داروهای مهارکننده‌ی گیرنده‌ی آنژیوتانسین تعلق دارد و از طریق شل کردن دیواره‌ی عروق باعث جریان راحت‌تر خون در رگ‌ها می‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص فشار خون

معمولاً نیازی به مصرف داروهای فشار خون در شب نیست؛ مگر اینکه پزشکتان به شما گفته باشد. اینکه آیا باید دارو را تا آخر عمر مصرف کنید یا نه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در برخی موارد، تغییر سبک زندگی می تواند نیاز به داروهای فشار خون را کاهش دهد یا حتی آن را از بین ببرد. رژیم غذایی و میزان ورزشتان می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. کاهش میزان نمک در رژیم غذایی و خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات به همراه غلات کامل و لبنیات کم چرب می تواند تاثیر مثبتی در کاهش فشار خون داشته باشد. 

فعالیت بدنی منظم همچنین می تواند به کاهش فشار خون و حفظ وزن بدن در بازه سالم کمک کند. وزن عامل مهمی در افزایش فشار خون است. تحقیقات نشان داده است که در افرادی که اضافه وزن دارند، کاهش وزن به تنهایی تا 10 درصد می تواند فشار خون را کاهش دهد.

در گذشته بسیاری از پزشکان مصرف داروهای فشار خون را در شب توصیه می کردند. دلیل این امر این بود که حملات قلبی اغلب در اوایل صبح اتفاق می افتد. به عبارتی از لحاظ تئوریک، کاهش فشار خون در طول شب خطر حمله قلبی در صبح را کاهش می دهد.

اما بنظر می رسد واقعیت چیز دیگری باشد. اولاً، فشار خون به طور طبیعی در طول شب در افرادی که فشار خون بالا ندارند و همچنین در اکثر افرادی که فشار خون دارند، کاهش می یابد. به عبارتی عموما نیازی اساسی به دارو ضد فشار خون در طول ساعات شبانه وجود ندارد. 

ثانیاً، سطح داروهای نسل جدید فشار خون برای مدت زیادی در خون شما بالا می ماند؛ بگونه ای که در بسیاری از موارد، فقط باید هر 24 ساعت یک بار مصرف شوند. لذا اینکه چه موقع آن ها را مصرف کنید، اهمیتی ندارد.

تجربه خواب آشفته هنگام مصرف داروهای فشار خون قبل از خواب مشکلی رایج است. دیورتیک ها رایج ترین داروهای فشار خون هستند که تجویز می شوند. آنها به کلیه های شما کمک می کنند تا نمک و آب را به مقدار بیشتری از بدن دفع کنند؛ به همین دلیل، اغلب در کاهش فشار خون کاملاً مؤثر هستند. 

با این حال این داروها ممکن است باعث شوند بیش از حد معمول به دستشویی بروید؛ لذا برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است صبح هنگام این داروها را مصرف کنید.

پیش بینی اینکه چه مدت باید از داروهای فشار خون استفاده کنید دشوار است. برخی از افراد ممکن است لازم باشد تا پایان عمر به مصرف آن ادامه می دهند. با این حال، با انجام کارهایی می توانید نیازتان به داروهای فشار خون را کاهش دهید.

علاوه بر رژیم غذایی و تغییرات ورزشی که در بالا ذکر شد، میزان الکل مصرفی خود را نیز کاهش دهید. زنان و نیز هر فرد بالای 65 سال نباید بیش از یک نوشیدنی الکلی در طول روز مصرف کند. مردان کمتر از 65 سال نیز نباید بیش از دو نوشیدنی در روز مصرف کنند. 

همچنین سعی کنید استرستان را از راه های درست و سالم مدیریت کنید. اگرچه استرس به خودی خود باعث بالا بردن فشار خون بالا نمی شود، اما داشتن استرس مزمن درمان این بیماری را دشوارتر می کند.

این اقدامات خودمراقبتی ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کرده و نیاز شما را به داروهای ضد فشار خون کاهش دهد. همچنین بهتر است در مورد ایجاد تغییراتی مثبت در سبک زندگی تان با پزشک خود مشورت کنید. هیچگاه بدون مشورت با پزشکتان، خودسرانه تغییری در مصرف داروهای فشار خون ایجاد نکنید.

به گفته بالیگا: «به نظر من این امر به ویژه در بیماران با BMI بالا (و در نتیجه به احتمال زیاد مبتلا به آپنه انسدادی خواب)، افراد مسن (از آنجایی که بی‌خوابی بیشتری دارند)، دیابتی‌ها و نیز مبتلایان به بیماری مزمن کلیوی صادق است».

نحوه مصرف قرص لوزارتان 25

قرص لوزارتان 25 به صورت خوراکی و طبق تجویز پزشک به طور معمول، یک بار در روز با یا بدون غذا مصرف می‌شود. دوز دارو بستگی به شدت بیماری و پاسخ شما به درمان دارد. برای کسب بیشترین فایده از مصرف لوزاتن 25 ، آن را مرتب مصرف کنید.

برای این که مصرف قرص را فراموش نکنید آن را همیشه در زمان مشخصی در روز مصرف کنید. حتی اگر فکر می‌کنید خوب هستید باز هم مصرف دارو را قطع نکنید چرا که اغلب افراد مبتلا به فشار خون علامت خاصی ندارند.

قرص لوزارتان برای درمان فشار خون بالا

عوارض قرص لوزارتان 25

ممکن است در اوایل مصرف لوزار تا زمانی که بدن خود را با آن تنظیم کند سرگیجه یا احساس سبکی سر داشته باشید. اگر این علائم برای مدت طولانی ادامه داشت یا بدتر شد با پزشک خود مشورت کنید.

برای کم کردن خطر سرگیجه و احساس سبکی سر، هنگام بلند شدن از حالت نشسته یا خوابیده به آهستگی این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید که پزشک شما لوزاتن را به این دلیل تجویز کرده است که مزایای آن را بیش‌تر از عوارض جانبی آن دانسته است. در اغلب افرادی که از قرص فشار خون لوزارتان استفاده می‌کنند هیچ عارضه‌ای به طور جدی دیده نمی‌شود. اگر هر یک از عوارض نادر ولی جدی مصرف دارو مثل غش کردن یا علائم افزایش سطح پتاسیم (مثل ضعف عضلانی، ضربان قلب کند یا نامنظم) را تجربه کردید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

اگرچه ممکن است لوزاتن 25 برای پیشگیری از مشکلات کلیوی یا درمان بیماران کلیوی تجویز شود ممکن است به ندرت خودش مشکلات کلیوی ایجاد کند یا آن را تشدید کند. اگر لوزارتان مصرف می‌کنید، پزشک شما وضعیت کلیوی‌تان را بررسی خواهد کرد. شما هم اگر هر علامتی نشان دهنده‌ی مشکلات کلیوی مثل تغییر قابل توجه ادرار داشتید حتما با پزشک خود مطرح کنید.

واکنش حساسیتی شدید به داروی لوزارتان بسیار نادر است. با این حال اگر به دنبال مصرف لوزارتان دچار علائمی مثل ضایعات پوستی، خارش و تورم به ویژه روی صورت، زبان و حلق، سرگیجه‌ی شدید و تنگی نفس شدید فورا به پزشک مراجعه کنید.

چگونه عوارض قرص لوزکسیر را کمتر کنیم؟

– پیش از مصرف قرص لوزارتان، پزشک از شما درباره حساسیت به دارو سوال خواهد کرد. هر دارویی ممکن است ترکیباتی داشته باشد که حساسیت ایجاد کند.

– پیش از مصرف لوزار با پزشک درباره سابقه‌ی مشکلات و بیماری‌های خود از جمله بیماری کبدی و کلیوی صحبت کنید.

– قرص فشار خون لوزکسیر ممکن است باعث سرگیجه شود. مصرف همزمان الکل یا ماریجوانا نیز سرگیجه را تشدید می‌کند. در چنین شرایطی رانندگی نکنید و از وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند استفاده نکنید. مصرف الکل را محدود کنید. اگر از ماریجوانا استفاده می‌کنید با پزشک خود مشورت کنید.

– لوزاتن ممکن است سطح پتاسیم بدن شما را بالا ببرد. پیش از مصرف مکمل‌های پتاسیم یا نمک حاوی پتاسیم با پزشک خود مشورت کنید.

– پیش از جراحی به پزشک یا دندانپزشک درباره داروهایی که مصرف می‌کنید از جمله داروهای نسخه‌ای، غیرنسخه‌ای و داروهای گیاهی اطلاع دهید.

– قرص لوزار به دلیل احتمال خطر برای جنین در بارداری توصیه نمی‌شود. در این باره با پزشک خود مشورت کنید. احتمال ترشح دارو به درون شیر مادر مشخص نیست. پیش از شیردهی در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

قرص لوزارتان

تداخل دارویی لوزارتان با سایر داروها

تداخل‌های دارویی ممکن است روی عملکرد دارویی که مصرف می‌کنید تأثیر بگذارد و خطر عوارض جانبی جدی آن را بالا ببرد. فهرستی از تمام داروهای مصرفی خود داشته باشید و آن را با پزشک خود درمیان بگذارید. هیچ دارویی را بدون مشورت پزشک، شروع، قطع یا دوز آن را کم و زیاد نکنید.

بعضی از داروهایی که با قرص لوزکسیر ممکن است تداخل داشته باشند عبارتند از: لیتیوم، داروهایی که سطح پتاسیم را بالا می‌برند مانند انواع داروهای مهارکننده‌ی آنژیوتانسین مثل لیزینوپریل و کاپتوپریل

بعضی داروها مثل محصولات ضد سرفه و سرماخوردگی، مکمل‌های تغذیه‌ای و مسکن‌هایی مثل ایبوپروفن و ناپروکسن ممکن است فشارخون را بالا ببرند یا نارسایی قلبی را تشدید کنند. در صورت مصرف آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

در مورد تداخلی داروی لوزارتان و قرص پروپرانول بهتر است از پزشک معالج مشورت بگیرید.

مصرف زیاد قرص لوزاتن اچ

اگر کسی با مصرف قرص لوزکسیر زیادی دچار مشکلات جدی مثل بیهوشی یا تنگی نفس شده بود فورا با اورژانس تماس بگیرید. سرگیجه‌ی شدید و غش کردن مهم‌ترین علامت‌های مصرف زیاد لوزارتان است.

برای جلوگیری از عوارض لوزاتن 25 کارهای زیر را پیشنهاد می‌کنیم انجام دهید: 

✅ ایجاد تغییر در سبک زندگی مانند برنامه‌هایی برای کاهش استرس، ورزش و تنظیم رژیم غذایی می‌تواند تأثیر داروی شما را بالا ببرد. در این باره از پزشک خود راهنمایی بگیرید.

✅ تست‌های آزمایشگاهی و پزشکی مثل بررسی عملکرد کلیوی و سطح پتاسیم باید به طور منظم انجام شود تا تأثیر دارو و همین طور احتمال عوارض بررسی شود. در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

✅ فشارخون خود را به طور منظم اندازه‌گیری کنید و نحوه دقیق اندازه‌گیری آن را یاد بگیرید. نتایج آن را با پزشک خود درمیان بگذارید.

قرص فشار خون لوزارتان

فراموش کردن مصرف قرص لوزار

اگر مصرف قرص لوزکسیر را فراموش کردید در اولین زمانی که به خاطر آوردید آن را مصرف کنید. اگر نزدیک به زمان مصرف دوز بعدی بود، دوزی که فراموش کردید را دیگر نیازی نیست مصرف کنید. دوز بعدی را در زمان مقرر خود استفاده کنید و نیازی به خوردن دو دوز همزمان دارو نیست.

نگهداری از قرص لوزکسیر

قرص لوزاتن 25  را در دمای اتاق و دور از نور و حرارت و رطوبت نگهداری کنید. داروها را همیشه از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

دکتر محمد حسین نجفی،‌ فوق تخصص قلب و عروق در تهران

4.1/5 - (166 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    با سلام دکتر جان مادر من ۶۴ سالشه و چند جا دکتر بردیم فشارش از ۱۸ پایین نمیاد قرص پلی پیل وی و بیزو پیرو لول می‌میخوره اصلا اثر نداره دکتر چه قرصی بخوره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      پلی پیل که داروی ضعیفی است. از لوزارتان اچ نصف صبح و نصف شب استفاده کند و قرص املودیپین ۵ روزی یکی بخورد
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۶ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت شما دکتر عزیز بنده رضایی هستم مزاحمه همیشگی شرمنده بازم دکتر جان بنده فشار خون داشتم که با املوبرس دو دوز ۵ میلی گرم صبح وشب و با هولتر کنترل شد ولی به علت عوارضه زیاد ورم زیاده پا و دل دردا قرص رو عوض فرمودید و به بنده لوازاتان دادین۲۵ نصف صبح و نصف شب ولی به علت مشکل پروستات واداری و عدم نعوذ هم لوزادتان هم والزارتان هم خیلی اذیتم کرد فرمودید توتن ۶۰۰ بگیریم و این قرص هم خیلی نایاب و هم خیلی گران بود خواستم ویزیت تلفنی بگیریم ولی چون شهرستان هستم و تلفن ثابت ندارم موفق نشدم دکتر جان میتوانم قرص دیگری مصرف کنم ممنون میشم دکتر جان خدا خیرتان بدهد من بیماره خودتان هستم و اکو هم شدم مشکلی نبود همون ورشکار بدنساز بودم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۴ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      کاپتوپریل ۲۵ بگیرید صبح و شب بخورید
    2. تصویر کاربر علی سه شنبه ۴ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      چشم یعنی یکی صبح یکی شب دکتر جان واسه نعوذ و تکرر و بدنسازی که کار میکمم مشکل نداره عضله سازی دکتر
    3. تصویر کاربر علی سه شنبه ۴ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      دکتر جان کاپوتریل افزایش وزن داره
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      نه مشکلی ندارد برای شما استفاده کنید بهتر است
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۱۶ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    سلام ودرود،آقای دکترمردی،60ساله هستم که به دلیل فشارخون ودیابت موجب گرفتگی رگهای قلب 10سال پیش تحت عمل جراحی قرارگرفتم .ازداروهای،،لوزار25،روزی یک عددعصر،وکارودیلول6.25،یک عددصبح،یکعددعصر،آسپرین،یک عددشب،وآتوراستاتین20،یکعددشب استفاده میکنم،چندوقتی است که گوش راستم سوت میکشه به صورت دايم،وزیادهم عرق ریزی دارم همراه بانفخ شدید،لطفااگرعوارض لوزارتان یادیگرداروهای مصرفی فوق میباشدراهنمایی بفرمایید،باتشکرفراوان.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۶ تیر ۱( 1 سال پیش)
      اسپرین را با اسویکس می توانید جایگزین کنید اینها گاهی عوارض اسپرین هستند
  • تصویر کاربر نماد پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان من ۵۱ سالمه از مرداد ۱۴۰۰ شروع به خوردن قرص لوزار ۲۵ طبق سفارش دکتر یک وعده در روز هرشب استفاده میکنم مدتیه فشارم ۱۱.۵ روی ۸.۵ و قبلاً ۱۴ روی ۹.۵ بوده الان که حدود ۱۰ روز میشه وقتی فشارم رو کنترل میکنم خوبه میتونم کنش کنم و چه جوری ضمنا بعضی‌ها میگن سرطان راست و من از مصرفش ترسیدم لطفاً راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      در مورد سرطان صددرصد غلط است داروها بسیار ایمن هستند و نگرانی ندارد می توانید لوزارتان را صبح و شب بخورید تا فشار بهتر کنترل شود
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۱۹ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت اقای دکتر
    من خانم ۶۳ ساله هستم و بیماری قند و فشار خون دارم
    روزی سه عدد متفورمین مصرف میکنم و ۲ عدد لوزارتان ۲۵ صبح و شب بخاطر اضطراب زیاد قرص اسنترا ۵۰ روزی یک عدد و یک عدد آسپرین و یک عدد قرص اترواستاتین ۱۰ و یک عدد قرص متورال ۵۰ نصف صبح و نصف شب مصرف میکنم
    اکو قلبم خوبه و چربی اصلا ندارم قرص چربی رو بخاطر دیابت و متورال را بدلیل اضطراب دکتر تجویز کرده
    به تازگی فشارم با خوردن قرص های مربوط به فشار بدلیل اضطراب که نمیتوانم کنترل کنم و از کودکی به آن دچار بوده ام
    دایم تغییر میکنه و من چون میترسم افزایش پیدا میکنه و نرم آن گاهی ۱۲ و۱۳و۱۵و۱۷ روی ۸ و ۹ و گاهی ۱۰ میرسه من میترسم سرم گیج میره و فشار بالاتر میشه فورا یک قرص کاپتوپریل ۲۵ رو زیر زبان می گذارم و نصف الپرازولام میخورم بعد نیم ساعت فشارم ۱۲ روی۸ میشه
    من میخام با توجه به داروهایی که مصرف میکنم و با توجه به بیماریهایی که دچارش هستم یه قرص فشاری بخورم که اصلا درشبانه روز فشارم همیشه ثابت باشد واز این اضطراب راحت بشم با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۹ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      لوزارتان را به لوزارتان اچ نصف صبح و نصف شب تبدیل کنید اگر کافی نبود یک صبح و یک شب بخورید
  • تصویر کاربر مجتبی پنجشنبه ۱۹ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    پدر من ۸۵سالشه
    ۸ماه پیش بدلیل افت ضربان باطری گذاشتن.متاسفانه بعداز ۶ماه ریه هاشون آب آورد و عفونت کرد که طی ۳دوره در بیمارستان درمان شد
    ۲ماه هم هست که قرص فروزماید ۴۰ میخوره که باعث میشه فشارش پایین میادو بخاطر همین لوزارتان ۲۵ را فقط شبها میخوره.البته قرص پریدنیزولون ۵ هم روزی ۲تا میخوره
    چندروزی هست که صبح ها فشارش ۹روی۵ میشه ظهر ها ۱۴ روی۸ وشبها تا ۱۶ بالا میره علتش چی میتونه باشه و پیشنهادتون چیه
    درصورتیکه بعداز عمل باطری دکترشون آپیراکس ۲/۵ و لوزارتان ۲۵ را تجویز کردن از هرکدام روزی ۲تا
    احتمالش هست باطری خراب باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۹ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      نه به باتری ربطی ندارد این بخاطر نوسان فشارخون است. لوزراتان را عصرها بهش بدهید تا نه فشار صبح بیفتد و نه فشار شب بالا برود
  • تصویر کاربر قاسم پنجشنبه ۳۰ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام فشارم رفته روی18 دکتر رفتم قرص لوزارhنوشت یک عدد صبح ساعت 7 ویک عدد شب ساعت 10 وقرصآملویپین یکعدد ساعت دو بعد از ضهر ویک عدد آسپرین فشارم گاهی 11 روی7 وگاهی 12روی7 آمده ولی سرگیجه وتپش قلب دارم قبلا لوزال 50 یک عدد صبح ویک عدد شب میخوردم لطفا راهنمایی بفر مایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۳۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      املودیپین را موقتا نخورید تا کمی فشارها تنظیم شود چون فشارهایتان کاهش پیدا گرده این علایم را پیدا گرده اید
  • تصویر کاربر هامان پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام من 31 سالمه، چند سالیه که فشار خون میگیرم همیشه حدود 13 الی 14 روی 8 الی 9 هست، با دکتر مشورت میکردم میگفت چیزی نیست نمک نخور و ورزش کن، همین کارو میکنم ولی فشار تغییر نکرده، اخیرا دوباره دکتر عمومی رفتم برام لوزار 25 روزی 1 عدد تجویز کرد. 1 هفته هست که میخورم ولی فشارم همون 14 روی 9 میباشد که تغییری نمیکند.آزمایش خون و ادرار هم دادم و همه چی نرمال بود. به نظرتون بایستی چکار کنم؟ کلا آدم استرسی ای هم هستم و پدرم هم سال هاست فشار خون دارد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش)
      لوزراتان برای سن شما داروی مناسبی نیست از اتنولول ۲۵ صبح و شب استفاده کنید احتمال اینکه بعد مدتی از دارو ببنیاز شوید هست
  • تصویر کاربر لادن پنجشنبه ۲۵ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكترمن ٧٧سالم هست تا٧٠سالگي اصلافشارخون نداشتم من فشارخونم با٢تالوزارتان٢٥كنترل شده ولي عصرهابالاميرودبالاي ١٦وحتي ١٨كاپتوپريل ميخورم پايين ميادمشكل من اين است كه بامصرف ٢قرص صبحهافشارم ٨/٥روي٥/٥ميشودواقعادرمانده شدم فشارم خيلي نوسان داردرژيم غذايي راكاملامراعات ميكنم يك سؤال مهم ازشماداشتم آيافاصلهي دوقرص حتمابايد١٢ساعت باشديابا١٠ساعت فاصله هم ميشه خوردباتشكرنوارقلب يك هفته پيش گرفته ام
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      بهتر است عصرها از لوزارتان اچ نصف قرص استفاده کنید، لزومی هم ندارد حتما فاصله ی ۱۲ ساعته باشد. با فاصله ی ۱۰ ساعت هم مشکلی پیش نمیاید
  • تصویر کاربر شعبانی جمعه ۵ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام و درود جناب دکتر نجفی. فشار خون بالا دارم. طی روز خوبم ولی نزدیک شب که میشه همش نگرانم فشارم بالا نره. لوزارتان اچ پنجاه تحویز کردید. نصف صبح نصف شب. ولی بازم مشکل بود.فرمودین آمیلو دوپین استفاده کنم که الحمدلله خیلی بهتر شدم. فقط گاهی دچار افت فشار میشم. دیشب بعد از۴۵ دقیقه پیاده روی ماکزیمم فشارم۹۷بود. لطف کنید راهنمایی بفرمایید چکار باید انجام‌بدم. سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      املودیپین را نصف کنید و در کل خیلی وسواس به خرج ندهید و مکرر فشارخون چک نکنید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر