دکتر محمد حسین نجفی

سیب برای سلامت قلب مفید است. یک جمله معروف هست که می گوید: ((خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند.)) مطالعات جدید نشان داده اند که خوردن یک یا دو سیب در روز عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. به همین دلیل، این گفته درست به نظر می رسد. در ادامه مطلب چگونگی تاثیر گذاری مصرف سیب بر بهبود عملکرد قلب بیان شده است.

سیب برای قلب

آیا سیب باعث کاهش کلسترول می شود؟

جریان خون حاوی کلسترول است. هنگامی که مقدار این کلسترول بالا می رود بر جریان خون تاثیر گذاشته و باید کاهش یابد. سیب حاوی مواد مغذی و شیمیایی گیاهی است که به ترتیب فیتونوترینت و فیتوکمیکال نامیده می شوند. این مواد به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و کلسترول اضافی خون را کاهش می دهند. مصرف روزانه سیب تجزیه کلسترول را نسبت به حالت عادی ۲۰ درصد افزایش می دهد.

سیب برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

کاهش کلسترول خون و تسهیل جریان خون بر حفظ سلامتی قلب تاثیر دارد. همچنین، در مطالعات بیان شده که مصرف سیب مشکلات مرتبط با پلاک و التهاب دیواره شریان ها را کاهش می دهد. این میوه سرشار از فیبر (دارای ۴ گرم فیبر به همراه پوست) بوده و خطر ابتلا به بیماری کرونری قلب را ۱۴ درصد کاهش می دهد. پکتین نوعی فیبر است که در سیب نیز موجود بوده و احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی را پایین می آورد.

سرکه قلب

آیا سیب برای قلب مضر است؟

سیب مواد مضر برای سلامت قلب ندارد! سیب به دلیل نداشتن مواد مضر، سلامت قلب را حفظ می کند. برخی از این مواد شامل چربی اشباع، سدیم و کلسترول می شوند که مقادیر زیاد آن ها برای سلامت قلب مضر است. بنابراین، به بیماران قلبی توصیه می شود که یک یا دو سیب در روز میل کنند.

مصرف سیب و کاهش حملات قلبی

سیب سرشار از پتاسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب است. فشار خون بالا یکی از عوامل بروز حملات قلبی است که پتاسیم موجود در سیب خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد.

مضرات سرکه سیب

مضرات سرکه سیب برای قلب

طبق تحقیقات انجام شده سرکه ی سیب هیچ ضرری برای قلب و بدن ندارد. سرکه سیب درمانی برای بیماری های قلبی نیست! اما ثابت شده است که همین ماده باعث کاهش فشار خون بالا و کاهش سلول های چربی شکم می شود. اگرچه این بیماری به طور مستقیم بر سلامت قلب تأثیر نمی گذارد، ولی با کاهش مقدار تری گلیسیرید،  ممکن است غیرمستقیم به نفع کسانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند قرار بگیرد.

مواد معدنی سیب

سیب سرشار از کلسیم، منیزیوم و پتاسیم است. این میوه همچنین حاوی پکتین، آنتی اکسیدان، اورسولیک اسید، ویتامین C و مقادیر اندک کالری است. مواد معدنی گفته شده نقشی کلیدی در حفظ سلامت قلب و تسهیل عملکرد های اصلی بدن ایفا می کنند. صرف نظر از مصرف میوه سیب، می توان از آب آن نیز استفاده کرده یا سرکه آن را نیز به سالاد های خود اضافه کرد. حال که مزایای مصرف سیب را می دانید برای داشتن قلبی سالم، اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود را فراموش نکنید!

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی دکتر قلب در تهران

4.6/5 - (5 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فاطمه دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    با سلام وآرزوی سلامتی پسر من ۱۹ ساله پارسال به دلیل استرس کنکور افت فشار پیدا کرد ونتوانست رتبه مورد نظرش را برای پزشکی (باینکه ازبرترینهای تیزهوشان بود)کسب کند وافسردگی گرفت و۳ماهه که روانپزشک برایش سیتریزین ۲۵راروزی۲تا میخوردوحالا که جدی تردرس می خواند تغییر فشار خونش بین۱۰و۸ وقتی خسته میشه بیشتره وضربانش هم ۱۲۵ بود که با خوردن روزی یک پروپرانول به۱۰۷ رسیده وhb=17/9بود چند ماه قبل برای غلظت خونش خواستیم خون بدهیم که فشارش8/5بود وخون نگرفتندخواهش میکنم برای بهتر شدن حال جسمیش در این ماههای آخر نزدیک به کنکور واینکه این خستگی وکم آوردن انرژی وکم شدن فشار وبالا بودن ضربانش اذیتش نکند دستورلازم را بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام مساله کاملا اضطراب است و برای افزایش فشار خون داروهایی داریم ولی اغلب کورتون هستند که در این شرایط مناسب برای تحویز نیست ، مصرف مداوم مایعات بشدت توصیه میشود

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر