دکتر محمد حسین نجفی

قرص کلیدینیوم سی از ترکیب کلردیازپوکساید و کلیدینیوم ساخته می شود و در کنار دیگر داروها برای درمان زخم های گوارشی، سندرم روده ی تحریک پذیر و التهاب روده ها استفاده می شود. کلردیازپوکساید، به دسته ای از داروها به نام بنزودیازپین تعلق دارد. این دارو با کاهش فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در مغز عمل می کند. کلیدینیوم، در گروهی از داروها به نام آنتی کولینرژیک قرار دارد و به کاهش اسپاسم ها و گرفتگی های معده کمک می کند.

 بعضی از بیماران معتقدند که کلیدینیوم سی باعث پاقی یا لاغری در آن ها شده، باید  که هیچ تحقیقاتی علمی مبنی بر اینکه قرص کلیدینیوم سی موجب چاقی میشود وجود ندارد. اما با این حال اگر شما نگران چاق شدن هستید بهتر است این دارو را قبل از خواب مصرف کنید.

قرص کیلیدینیوم سی

دستور مصرف کلیدینیوم سی

کلرودیازپوکساید و کلیدینیوم با هم ترکیب می شوند و به شکل یک کپسول خوراکی مصرف می شوند. این دارو را معمولاً باید سه یا چهار بار در روز و قبل از وعده غذایی و خواب مصرف کرد. دستورالعمل های روی برچسب دارو را به دقت بخوانید و هر بخشی را که متوجه نمی شوید، از پزشک یا داروساز بخواهید برای شما توضیح دهد. کلرودیازپوکساید و کلیدینیوم را دقیقاً مطابق تجویز پزشک مصرف کنید.

عوارض نخوردن یک دوز دارو

اگر شما باید در روز چند دوز دارو مصرف کنید و یک دوز را فراموش کرده اید، دوز فراموش شده را کنار بگذارید و برنامه ی دارویی خود را مطابق معمول ادامه دهید. هیچگاه مقدار داروی خود را برای جبران دوز فراموش شده، دو برابر نکنید.

عوارض جانبی کیلیدینیوم سی

کلرودیازپوکساید و کلیدینیوم ممکن است موجب بروز عوارض جانبی شوند. اگر هر یک از این علائم شدید باشند یا از بین نروند، به پزشک خود اطلاع دهید:

عوارض جانبی کیلیدینیوم سی

برخی از عوارض جانبی می توانند جدی باشند. اگر شما هر یک از علائم زیر را تجربه می کنید، فوراً با پزشک تماس بگیرید:

طریقه ی نگهداری از دارو ی کلیدینیوم سی

این دارو را در بسته بندی اصلی کاملاً بسته و دور از دسترس کودکان نگه دارید. سعی کنید دارو را در دمای اتاق و دور از نور، گرمای زیاد و رطوبت نگهداری کنید.

قرص کلیدینیوم و واکنشات دارویی

پزشک ممکن است برای بررسی واکنش بدن شما به کلرودیازپوکساید و کلیدینیوم، آزمایشات خاصی را توصیه کند. اجازه ندهید فرد دیگری داروی شما را مصرف کنید. هر سؤالی در مورد نسخه خود دارید، از داروساز بپرسید. شما باید لیستی از تمام داروهای تجویزی و غیرتجویزی خود و همچنین ویتامین ها یا مکمل های تغذیه ای خود تهیه کنید. هر زمانی که به مطب پزشک می روید یا در بیمارستان بستری می شوید باید این لیست را به همراه داشته باشید. همچنین به همراه داشتن این اطلاعات مهم در موارد اورژانسی بسیار مهم است.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر