دکتر محمد حسین نجفی

سوزش شدید سر دل و حمله قلبی را می توان به سختی از هم جدا کرد. شما باید، بدانید که چگونه آنها از یکدیگر متمایز می شوند و یاد بگیرید چه زمانی نیاز به دریافت کمک فوری خواهید داشت. وقتی شما فقط یک وعده غذایی حجیم خورده اید و در قفسه سینه خود، احساس سوزش را حس می کنید. سوزش سر دل است ، درست است؟بله احتمالا، اما شانس اینکه درد قفسه سینه باعث کاهش جریان خون به قلب شما (آنژین) شده و منجر به یک حمله قلبی واقعی گردد، وجود دارد. پس لازم است که شما علائم هر دو را بدانید، تا در مواقع لزوم بتوانید تشخیص دهید دچار چه مشکلی هستید.

سوزش سردل و ارتباط آن با تنگی نفس

سوزش سر دل و تنگی نفس

هنگامی که اسید معده دوباره وارد مری می شود، ریفلاکس اسید می تواند باعث تنگی نفس شود. این یکی از علائم رایج بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) است. علائم این بیماری شامل:

  •  خس خس سینه،
  • سرفه و تنگی نفس است.

که به عنوان تنگی نفس نیز شناخته می شود.

چه مقدار علائم سوزش سر دل و حمله قلبی با هم همپوشانی دارند؟

سوزش سر دل، آنژین و حمله قلبی ممکن است بسیار شبیه به هم احساس شوند. حتی پزشکان با تجربه همیشه نمی توانند تفاوت این موارد را حتی با توجه به سابقه پزشکی و معاینه بالینی بگویند. به همین دلیل اگر شما به دلیل درد قفسه سینه به اتاق اورژانس بروید، بلافاصله آزمایشاتی از شما برای رد یک حمله قلبی گرفته خواهد شد.

علت درد قفسه ی سینه

اگر شما درد قفسه سینه مداوم دارید و مطمئن نیستید که علت آن سوزش سر دل باشد، با خدمات اورژانس تماس بگیرید. اگر شما یک دوره از درد قفسه سینه غیر قابل توضیح داشته اید که ظرف مدت چند ساعت برطرف شده و اقدامات پزشکی دریافت نکرده اید، در این صورت با پزشک خود تماس بگیرید. هر دو سوزش سر دل و حمله قلبی گسترده می توانند به وجود آورنده علائمی شوند که پس از مدتی فروکش می کند. دردی که مدت زمان زیادی طول بکشد علایم هشدار دهنده ای ندارد.

سوزش سر دل چیست؟

سوزش سر دل یک ناراحتی یا درد واقعی ناشی از حرکت اسید گوارشی به داخل لوله ای است (مری) که حمل مواد غذایی که شما به معده خود فرو می دهید را بر عهده دارد.

سوزش سر دل

نشانه های سوزش سردل چیست؟

علائم حمله ی قبلی

حمله قلبی شامل درد قفسه سینه ناگهانی، خرد کننده و مشکل در تنفس می باشد، که اغلب به دنبال فعالیت اتفاق می افتد. هر چند، بسیاری از حملات قلبی بدین صورت اتفاق نمی افتند. علائم و نشانه های حمله قلبی تا حد زیادی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. سوزش سر دل خود می تواند با سایر علائم حمله قلبی همراه باشد.

نشانه های عمومی حمله قلبی و علائم آن عبارتند از:

چه علائم گوارشی می توانند علت درد قفسه سینه شوند؟

اسپاسم عضلانی در مری ممکن است باعث درد قفسه سینه شبیه به حمله قلبی گردد. درد ناشی از یک حمله کیسه صفرا نیز می تواند به قفسه سینه شما گسترش یابد. با بیماری های کیسه صفرا، شما ممکن است متوجه حالت تهوع و درد شدید، ثابت در قسمت بالا، وسط یا سمت راست بالای شکم شوید، به خصوص بعد از مصرف وعده های غذایی چرب. درد ممکن است به شانه ها، گردن یا بازو تغییر یابد. در هر صورت، اگر شما بازهم ازعلت مطمئن نیستید، به پزشک مراجعه کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی در تهران

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3/5 - (3 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر