دکتر محمد حسین نجفی

وراپامیل به گروهی از داروهایی به نام مسدودکننده های کانال کلسیم تعلق دارد. این دارو با شل کردن عضلات قلب و رگهای خونی عمل می کند، به طوری که قلب نیازی به سخت کار کردن نداشته باشد. وراپامیل همچنین خون و اکسیژن بیشتری را به قلب می رساند و فعالیت الکتریکی قلب را برای کنترل ضربان قلب آهسته تر می کند.  از وراپامیل برای درمان فشار خون بالا، آنژین و اختلالات خاص ضربان قلب استفاده می شود. این قرص های آنی رهش همچنین به تنهایی یا همراه با دیگر داروها برای پیشگیری و درمان ضربان قلب های نامنظم استفاده می شوند.

آیا قرص وراپامیل چاق کننده است؟ نه تنها قرص وراپامیل بلکه هر قرصی که موجب افزایش اشتهای شما بشود، میتواند اثر چاق کنندگی داشته باشد.

قرص وراپامیل و چاقی

وراپامیل به چند صورت مصرف می شود؟

 وراپامیل تزریقی در بزرگسالان و کودکان استفاده می شود تا به سرعت یا به طور موقت ضربان قلب طبیعی را در افراد مبتلا به اختلالات ضربان قلب بازیابی کند. فشار خون بالا، مشکل شایعی است و زمانی که درمان نشود می تواند موجب آسیب به مغز، قلب، رگ های خونی، کلیه ها و دیگر نقاط بدن شود. آسیب به این اندام ها همچنین می تواند موجب  بیماری قلبی، حمله ی قلبی، نارسایی قلبی، سکته، نارسایی کلیوی، تاری دید و مشکلات دیگر شود.

عوارض مصرف قرص وراپامیل

منع مصرف وراپامیل

اگر بیماری قلبی جدی مانند سندرم سینوس بیمار یا بلوک قلبی، نارسایی قلبی شدید، سندرم وُلف-پارکینسون-وایت، سندرم لاون-گانونگ-لوین یا ضربان قلب آهسته دارید، نباید وراپامیل مصرف کنید. اگر گیاهان دارویی به ویژه سنت جان ورت مصرف می کنید، با پزشک خود در میان بگذارید. اگر در حال حاضر یا در گذشته دچار مشکلات زیر شده اید، به پزشک خود اطلاع دهید:

نحوه مصرف وراپامیل به چه صورت است؟

وراپامیل را دقیقاً مطابق تجویز پزشک مصرف کنید. تمام دستورالعمل های روی برچسب دارو را دنبال کنید و تمام برگه دستورالعمل یا راهنمای دارو را مطالعه کنید. گاهی اوقات ممکن است پزشک دوز مصرفی شما را تغییر دهد. تزریق وراپامیل به رگ توسط یک پزشک انجام می شود. ضربان قلب شما به طور مداوم با استفاده از نوار قلب یا الکتروکاردیوگرافی بررسی می شود. فشار خون و دیگر علائم حیاتی شما به طور دقیق چک می شوند. وراپامیل خوراکی از طریق دهان مصرف می شود. داروساز شما می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد مصرف قرص ها یا کپسول ها در اختیار شما قرار دهد.

 دوز داروی مورد نیاز شما ممکن است با توجه به برند، قدرت یا شکل دارو تغییر کند. برخی از انواع وراپامیل های خوراکی را نباید خُرد کرد یا جوید و برخی از انواع آن را می توان باز کرد و با پوره سیب ترکیب کرد. از پزشک خود در مورد نحوه مصرف این دارو سؤال کنید. فشار خون و عملکرد کبد شما باید هرازگاهی بررسی شوند. اگر فشار خون بالا دارید، حتی اگر احساس می کنید مشکلی ندارید، مصرف این دارو را ادامه دهید. فشار خون بالا اغلب هیچ علائمی ندارد. این دارو را دور از رطوبت، گرما و نور نگهداری کنید.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

5/5 - (1 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر