دکتر محمد حسین نجفی

آنژیوگرافی یا عمل آنژیو قلب برای بررسی دقیق وضعیت عروق کرونر به کار می رود. در طی چند دهه گذشته این عمل از طریق کشانه ران انجام می شد اما امروزه روش جدیدی به نام آنژیوگرافی از طریق دست جهت آنژیوگرافی از طریق شریان دست ابداع شده است.

در آنژیوگرافی از راه دست در آن بجای ورود کاتترها از ناحیه کشانه ران از طریق شریانی در مچ دست وارد سیستم شریانی می شوند. در ادامه با سوالات شایع آنژیوگرافی قلب که توسط بیماران مطرح شده اند بیشتر آشنا شوید.

اگر آنژیو نکنیم چه می شود؟

پاسخ دقیق به این سوال بستگی به علائم بیمار و میزان گرفتگی عروق قلب دارد. بنابراین به تعویق انداختن آنژیوگرافی در عین حال که ممکن است مشکل جدی نداشته باشد، می تواند منجر به یک حادثه قلبی ناگهانی مانند حمله قلبی و یا حتی مرگ، آن هم قبل از رسیدن به بیمارستان شد.

فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است آنژیوگرافی نیز نوعی روش تشخیصی برای بررسی سلامت عروق قلب، پیش از ایجاد حادثه می باشد!

آنژیو قلب بیهوشی دارد؟

توجه داشته باشید که عمل آنژیوگرافی بدون بیهوشی انجام می شود.

تنگی نفس بعد از آنژیوپلاستی

گاهی اوقات بیماران پس از آنژیوپلاستی دچار تنگی نفس می شوند. دلیل این اتفاق این است که بالون هایی داخل رگ های قلب به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه باد می شود. طبیعتا پس از این اتفاق، خون رسانی به قلب کاهش می یابد. در اصل مانند این است که یک سکته یا کمبود اکسیژن برای بیمار اتفاق بیفتد.

پس از خارج شدن بالن از قلب تا رسیدن به حالت نرمال، اگر تنگی نفس برای بیمار طولانی شود، باید هر چه سریعتر به پزشک اطلاع داده شود. گاهی نیز بیماران، دچار درد قفسه سینه بعد از آنژیوپلاستی می گردند که این امر نشان می دهد شریان های قلب دچار گرفتگی مجدد شده است.

درد دست بعد از آنژیوگرافی

درد قفسه سینه بعد از آژیو

 علت درد قفسه سینه بدون مشاهده گرفتگی عروق در نتیجه آنژیوگرافی قلب چیست؟

سوال بیمار: جناب دکتر قلب سلام. من در تیرماه امسال با توجه به عارضه درد قفسه سینه و دست چپ به پزشک در اراک مراجعه کردم که با فشار خون ۱۹ به سی سی یو منتقل شدم ولیکن درد داشتم که گاها درد چند دقیقه طول می کشید تا با توجه به نظر دکتر قلب  و عروق، آنژیو شدم ولی گرفتگی رویت نشد. البته چربی من ۴۷۰ و قند هم ۱۱۵ بود و پری دیابت هستم.

بعد از مدتی احساس درد داشته و به دکتر متخصص قلب و عروق مراجعه کردم ایشان پس از اسکن هسته ای  و تست ورزش گفتند گرفتگی عروق رویت نشده و ناشی از استرس است ولی الان مدتی هست که همچنان درد قفسه سینه امانم را بریده و گاها فشار بالا هم هستم و قرص سراتین هم بهم دادند که فکر مریضی از پا مرا نیندازد. خواهشمندم توصیه های لازم را به من بفرمایید.

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. با این حالت عروق قلب، رگ ها آنوریسنال می گویند که نوعی از تظاهر تصلب شرایین است. فشار خون خود را مرتب کنترل کنید و روزانه یکساعت پیاده روی نمایید. اگر با راه رفتن دچار درد قفسه سینه می شوید، با افزودن دارو میتوان درد را کاهش داد. با ورزش روزانه فشار، قند و تری گلیسرید شما بهتر کنترل خواهد شد. در صورت تشریف آوردن به تهران در مطب ویزیتتان می نمایم.

درد قفسه سینه بعد از آنژیوگرافی

آنژیوگرافی و اسکن هسته ای قلب

آیا بیماری با اسکن هسته ای قلب نرمال نیازی به آنژیوگرافی قلب دارد؟

سوال بیمار: سلام. مادر من بعد ازچند دقیقه پیاده روی تنگی نفس پیدا می کند. طبق خواسته دکتر قلب نوار قلبی، اکوی قلب ،تست ورزش و اسکن قلب انجام گرفت و خداروشکر هیچ مشکلی از بابت تنگی عروق قلب دیده نشد ولی مشکل اصلی مادرم یعنی تنگی نفس بعد از پیاده روی کماکان پا برجاست.

اخیرا دکتر قلب مادرم گفته چون همیشه ضریب خطایی در آزمایشات انجام شده وجود دارد، آنژیوگرافی قلب به نظرم مفید می رسد و در این آزمایش اگر تنگی عروقی وجود داشته باشد مشخص خواهد بود. آیا چنین چیزی می تونه صحیح باشه که با آزمایشات انجام شده و منفی بودن تنگی عروق هنوز تنگی عروقی وجود داشته باشه که با آنژیو مشخص بشه؟

لازم به ذکر است متخصصین ریه مشکلی رو تشخیص ندادند.

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. اگر اسکن نرمال است به هیچ وجه توصیه به انجام آنژیوگرافی نمی کنم.

چنانچه ریه مشکل نداشته باشد ممکن است نارسایی دیاستولیک قلب باشد که اغلب با اکو مشخص می شود. اکیدا توصیه به پیاده روی روزانه می کنم و با این کار دامنه فعالیت ایشان حتما افزایش پیدا خواهد کرد.

مشکل تنگی نفس بخصوص در میانسالی و خاص در خانم ها بسیار شایع است. مهمترین توصیه پیاده روی روزانه چهل و پنج دقیقه می باشد.

آنژیوگرافی و اسکن هسته ای

ورم پا بعد از آنژیوگرافی

برای درمان ورم و درد ناحیه آنژیو در کشاله ران چه باید کرد؟

سوال بیمار: با سلام خدمت دکتر قلب گرامی. ۶ روز پیش آنژیوگرافی قلب انجام دادم. در محل آنژیو که کشاله ران اینجانب بوده، درد دارم و کمی انداره یک بند انگشت ورم کرده و سفت شده طوری که نمی توانم صاف راه بروم. البته سونوگرافی هم رفتم و جواب نرمال بود. خواهش می کنم بفرمایید که برای درد و ورم جای آنژیو چه کنم؟ ممنون

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. لطفا محل درد را کمپرس گرم کنید و از ضد درد مثل استامینوفن استفاده نمایید.

تنگی نفس بعد از آنژیوگرافی

آیا افت فشار خون و کم آوردن نفس بعد از استنت گذاری از طریق آنژیوگرافی قلب طبیعی است؟

سوال بیمار: من مردی ۴۷ ساله هستم که آنژیو شدم ودوتا استنت در رگم گذاشتن. در حال حاضر داروی پلاویکس و آسپیرین روزی یک عدد و متورال یک دوم و کاپتوپریل یک چهارم هر هشت ساعت استفاده می کنم. مشکلم افت فشار خون و کم آوردن نفسه. بعضی اوقات هم درد در زیر بغل دست چپ دارم. آیا این طبیعی است یا نه؟

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. کاپتوپریل فقط یک چهارم صبح میل کنید .راجع به تنگی نفستان باید از میزان کارکرد قلب مطلع شوم.

سعی کنید روزانه چهل و پنح دقیقه ورزش نمایید.

تنگی نفس بعد از آنژیوگرافی

ترشحات بعد از آنژیوگرافی

برای درمان ترشحات زرد رنگ محل آنژیوگرافی چه باید کرد؟

سوال بیمار: سلام آقای دکتر نجفی عزیز. من دوماه قبل آنژیو از کشاله ران شدم. ولی از دوماه پیش ترشحات زرد رنگ و بدون بو وبدون اینکه محل آن قرمزی داشته باشد، خارج می شود. دراین مدت تب ندارم و کشت عفونت هم شده که عفونت نیست. تست ادرارهم شد که منفی بود. گفتن باید صبرکنی تا خود به خود قطع شود.

الان دوماه هست هرروز چند بار لباس عوض می کنم. خواهشمندم علاج این ترشحات را بفرمایید؟

پاسخ دکتر نجفی متخصص فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. احتمالا ترشحات لنفاوی است. با یک جراح زبر دست مشورت کنید.

درد پا بعد از آنژیوگرافی

آیا درد و گرفتگی پا بعد از آنژیوگرافی قلب خطرناک است؟

سوال بیمار: با سلام مادر من آنژیوگرافی قلب انجام دادن دو روز پیش, الان پاش کمی درد می کنه و گرفتگی و احساس سنگینی داره آیا این میتونه خطر ناک باشه؟؟؟؟چه اقدامی باید انجام بدیم…ممنون از راهنمایی تون

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. حتما در اسرع وقت توسط پزشکی که آنژیو شده اند، ویزیت شوند.

درد پا بعد از آنژیوگرافی

آیا استنت در همه ی رگ ها جوابگو است؟

آیا قرار دادن استنت از طریق آنژیو برای رگ های کوچک قلب امکان پذیر است؟

سوال بیمار: سلام آقای دکتر قلب ارجمند وگرامی.عموی بنده ۵۵سالشه. سی درصد قلبش کارمی کنه. عمل باز هم دکترای قلب اهواز گفتن زوده براش. بعدش آنژیوگرافی قلب و گاما انجام داده. خواستن استنت بذارن، اما سایز استنت گفتن نیست چون رگش می گن کوچیکه آیا این حرف صحیحه؟

اگر اینطوره پس عموی من باید چکار کنه؟ اگربیاد پیش شما می تونید کاری واسش انجام بدید؟ چون هر چند باری از هوش میره و میبرنش بیمارستان اکسیژن و اینا بش میزنن تا یکم حالش جا بیاد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. سپاس فراوان

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. کوچکتریت قطر برای استنت یا فنر دو و بیست و پنج میلیمتر است.

احتمالا قطر رگ کوچکتر از این بوده است. مایلم فیلم آنژیوگرافی قلب ایشون رو ببینم و بعد تصمیم گیری نمایم.

آیا استفاده از استنت کوچک تر از رگ گرفته شده در آنژیو مشکلی برای بیمار ایجاد می کند؟

سوال بیمار: سلام دکتر قلب عزیز خسته نباشید. همسر من که آقایی ۳۱ ساله هستن حدود ۴ ماه پیش برای بار دوم مورد آنژیوگرافی قلب قرارگرفتن. دفعه اول که فقط بالون زدن؛ اما این بار دکتر متخصص قلب و عروق گفتن رگ های قلبت گشاد شده و براشون استنت گذاشتن اما مشکل اینجاست که این استنت اندازه رگ همسرم نبوده و استنت کوچیکتر از اندازه رگش براش گذاشتن.

الان داره مرتب قرصاشو می خوره اما با ۵ دقیقه پیاده روی دست چپشون درد می گیره.

به یک دکتر قلب تو تهران مراجعه کردیم ایشون گفتن باید تست ورزش بدی تا شرایطت کاملا مشخص بشه. تست انجام شد، اما تو تست نه دردی داشتن نه چیز دیگه ای و دکتر قلب تایید کردن و گفتن خیلی خوبه. حالا مشکلی که همچنان دارن همون درد دست چپشون موقع پیاده روی هست گرچه رو تردمیل درد ندارن.

قرص هایی هم که استفاده می کنن پلاویکس ، آسپرین ، نیکوراندیل ، کارویدال ، لوزارتان و آتورواستاتین هستن.
ممنون می شم شما هم نظر یا راه حلتون رو درمورد مشکل همسرم بگید. اون سنش واسه این بیماری کمه و من خیلی نگرانش هستم.

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. ایشون در سن خیلی پایینی مبتلا به بیماری های قلبی شده اند. اگر همکار عزیزمان پزشک قلب فرمودند خوب انجام شده که عالیست. حتما ریسک فاکتورهای بیماری قلبی رو کنترل کنند. یعنی اگر سیگاری هستند ترک سیگار کنند. اگر قند یا چربی بالا یا فشار خون بالا دارند، آن ها را کنترل نمایند.

اگر درد هنگام راه رفتن باقی ماند، تشریف بیاورید تا ویزیتشان کنم.

آنژیوپلاستی عروق کرونری

مسافرت بعد از آنژیوگرافی

آیا سفر رفتن و مسافرت بعد از آنژیوگرافی قلب امکان پذیر است؟

سوال بیمار: با سلام. ایام بر شما خوش باد .مامان من سه روز پیش آنژیو انجام دادند و چند تا از رگ ها که گرفتگی داشت رو پزشک متخصص قلب باز کردند. بیست روز دیگر انشاالله عازم کربلا هستیم. می توانیم ایشان را هم با ویلچر و بصورت هوایی به کربلا ببریم؟ ممنون. لطف جنابعالی متعالی

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. بله می توانند مشرف شوند.
التماس دعا

ضایعه بعد از آنژیوگرافی

ضایعه استخوانی به جا مانده بعد از آنژیوگرافی قلب چیست؟

با سلام خدمت آقای دکتر نجفی دکتر قلب و عروق. میشه توضیح بدین اون ضایعه ی استخوانی به جا مانده بعد از آنژیو چیه؟ وتا چه مدت هست؟ آیا ممکنه از بین نرود؟

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. خون جمع شده در این منطقه باعث سفتی ناحیه کشاله ران می شود که به تدریج جذب خواهد شد.

آنژیو قلب

آسیب قفسه سینه بعد از آنژیو

آیا بعد از عمل آنژیوگرافی به قلب یا قفسه سینه آسیب می رسد؟

باسلام. آقای دکتر نجفی من ۳۵سالمه، از دوماهه پیش درد قلبی سراغم آمده، نوار قلب و اکو موردی نداشت؛ اما جواب اسکن مشکوک به گرفتگی بود. آنژیوگرافی قلب کردم و گفتن جوابش خوبه ومشکلی ندارد. حالا از بعد آنژیو دردای واضحتر توی قفسه سینه که به گردنم میزنه و یا دو روز اول بعد آنژیو درد میزد توی دست و کتف راستم که ازهمون دست آنژیوگرافی قلب شدم. آقای دکتر با خوردن غذا تپش قلب ، حالت تهوع و درد دارم. نمیدونم چیکار کنم؟ دردم خیلی واضحه قلبی هست ولی دکتر قلب میگه ماله معدس. درد قفسه سینه به زیره بغلم هم میزنه و همراه با تنگی نفس هست. امکانش هست بعد آنژیوگرافی قلب به قلبم آسیب رسیده باشه؟ توروخدا راهنمایی کنید حالم خوب نیست.

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. اگر ممکن است فیلم آنژیوگرافی قلب خود را جهت بررسی به من بدهید و برای معاینه به مطب تشریف بیاورید.

استنت گذاری قلب

باز کردن گرفتگی رگ با آنژیوگرافی

آیا گرفتگی عروق بعد از عمل قلب باز با آنژیوگرافی قلب رفع می شود؟

سوال بیمار: باعرض سلام وخسته نباشید خدمت متخصص قلب و عروق. پدرمن حدود ۸ سال پیش عمل قلب باز انجام دادن وحدود یک سال پیش دکتر قلب دوباره گفتن درحال گرفتگی عروق قلب هستند. الان ۵۸ سال سن دارن. به نظرتون گرفتگی عروق بعد از عمل قلب باز با آنژیو رفع می شودیا نه؟

البته ایشان ۸ سال پیش به آنژیوگرافی قلب حساسیت نشون دادن و ۴شب بستری شدن و دوباره آنژیوگرافی قلب شدند.

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. با آنژیوگرافی قلب گرفتگی رگ بر طرف نمی شود. آنژیوپلاستی ممکن است بتواند رگ را باز کند که به خصوصیات گرفتگی رگ قلب بستگی دارد. در مورد حساسیت به مواد استفاده شده جهت آنژیو راه هایی وجود دارد. چنانچه پزشک قلب از سابقه حساسیت بیمار به مواد آگاه باشد، این امر در کنترل وضعیت او بسیار کمک کننده است.

نکته قابل تذکر برای بیمارانی که آنژیوپلاستی انجام داده اند و در مورد درد قفسه سینه بعد از آنژیوپلاستی سوال می پرسند باید بگوییم درد قلب بعد از استنت گذاری می تواند نشانگر انسداد مجدد شریان هایی که تحت جراحی قرار گرفته، باشد.

آیا باز کردن تنگی عروق LCX از طریق آنژیوگرافی قلب ضروری است؟

سوال بیمار: دکتر قلب و عروق گرامی سلام. پدر من ۶۰ سال دارد و هیچ بیماری زمینه ای ندارند. ایشان اکوی قلب نرمال دارد. با انجام آنژیوگرافی قلب متوجه تنگی ۸۰% LAD و تنگی کامل در LCX شدند. LAD با استنت باز شد، ولی پزشک قلب موفق به باز کردن LCX نشدند، شما چه توصیه ای دارید؟ آیا این رگ نیاز به CABG دارد یا مجدد برای باز کردن LCX تلاش شود؟ با تشکر

پاسخ دکتر نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی

سلام. اگر تریتوری یا منطقه ای که توسط LCX خون رسانی می شده است، بافت زنده دارد و یا از طرق سایر رگ ها کرونر خون رسانی می شود، از باز کردن رگ و تلاش مجدد برای اینکار سود می برند.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.4/5 - (25 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جاریه سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من مرتب فشارم بالا می رفت رفتم دکتر در یزد داروخانه عوض کرد قرص فشار خون وقتی می خوردم فشارم افت می کرد درد در قفسه سینه پشت کمر و شانه داشتم حالت غش به هم دست می داد و تپش شدید قلب گرفتم دارو ها را نخوردم و رفتن دکتر همان های قبلی را خوردم کمی بهتر شدم دو باره خالم بد شد رفتم دکتر اسکن قلبم را دیدند گفتند رگ اصلی قلبم خفیف گرفتگی داره و آنژیو شدم الان قسمت کشاله ران محل آنژیو گرافی سفت و کبود شده و پله بعضی وقتها سرد و گرم گز و درد می کنه علتش چیه جای آنژیو خوب می شه یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      به تدریج بهتر می شوید...در صورت عدم بهبود تا یک هفته سونوگرافی از محل آنژیوکرافی
  • تصویر کاربر میترا چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    جناب دکتر نجفی با سلام و خسته نباشید.
    همسر من ۶۴ ساله هست و تا کنون هیچ بیماری نداشته و هیچ دارویی مصرف نمیکرد،تا دو هفته پیش، که درد معده گرفت و استخوانهای بدنش از جمله قفسه سینه و پشت سینه، درد کرد. بعد از انجام سونوگرافی معده،طحال،کیسه صفرا و کبد و کلیه متوجه شدیم هیچ مشکلی وجود نداره؛ ولی ضعف جسمانی مارو به سمت دکتر قلب هدایت کرد که با انجام اکو دکتر متخصص فرمودن قلبش خیلی کند کار میکنه و ممکنه سکته قلبی رو رد کرده و بصورت سریع به آنژیو نوشتن.
    آیا با نتیجه همین اکو، ما باید فوری آنژیو انجام بدیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بستگی به‌گزارش‌اکو دارد...در صورتی که عملکرد قلب پایین آمده...توصیه می سود
  • تصویر کاربر اکرم چهارشنبه ۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام، آقای دکتر من یک خانم 59 ساله هستم که یک روز صبح از خواب بیدار شدم که متوجه درد در قفسه سینه ام شدم که به پزشک مراجعه کردم، بعد از نوار قلب و اکو، پزشک به من پیشنهاد آنژیوگرافی داد، البته بدون تست ورزش یا سیتی گرافی، در حالی که نوار قلب و اکو من مشکلی نداشت اما پزشکم پیشنهاد آنژیوگرافی به من دادند که بعد از آنژیوگرافی به من گفتند مشکل گرفتگی عروق ندارید، حالا سوال من از شما اینست آیا بی جهت آنژیوگرافی شدم، و آیا عوارضی برایم ندارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      آنژیوگرافی اقدام تشخیصی است و ممکن است نتیجه آن نرمال باشد...عارضه ای ندارد
  • تصویر کاربر فاطمه دوشنبه ۲ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    پدر من 60 سالشونه، بدون سابقه چربی و دیابت و...هستند. یعنی هیچ دارویی مصرف نمیکنند. 7 شب پیش کار سنگین انجام دادن و به دلیل خنکی هوا کمی سرمازده شدند. 3 شب پیش یک مقدار درد قفسه سینه و سرشانه ها داشتن که به اورژانس مراجعه کردیم که نوار قلب و آزمایش آنزیم های قلبشون کاملا سالم بود و مرخص کردن.برای راحت شدن خیالمون، اکو و تست ورزش هم انجام دادیم. اکو هم کاملا سالم بود. فقط تست ورزش گفتن منفی کامل نیست. با این وجود پزشک پیشنهاد آنژیو و احتمال استنت رو دادن و وقت آنژیو برای چند روز دیگر گذاشتند. یه مقدار داروی چربی و فشارخون و ضد انسداد رگ و درد قفسه سینه هم دادن(علی رغم اینکه ایشون چربی ندارند و فشار خونشون 14 روی 7 هست) که تا روز آنژیو مصرف کنند.
    الان که چند روز است این داروها را مصرف میکنند، دیگر درد قفسه سینه ندارند.(احتمال من این است که یا علائم سرماخوردگی بوده و خوب شده است یا به خاطر داروها درد ندارند) این احتمال میتواند درست باشد؟ باز هم نیاز به آنژیو دارند؟
    خیلی ممنون میشم کمک و راهنمایی بفرمایید. استرس زیادی کل خانواده داریم.
    (ضمنا ایشون ورزش روزانه چند سال است که انجام میدهند، سیگاری و چاق هم نیستن)
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      با این اوصاف شاید نیاز به انژیو نباشد ولی داروها را مصرف کنند اگر مقدور است سی تی انژیو گرافی بکنند
  • تصویر کاربر بهار پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 159 مشاهده پرسش
    با سلام 7روز است انژیو کردم اندازه یک فندوق جای انژیو در کشاله ران سفت شده چه کار انجام بدم. همچنین جای انژیو را با جک بعد انژیو در بیمارستان گذاشتن.
    همچنین وقتی در حد 20 دقیقه راه میروم در زیر زانوی پای چپ درد میگیره لطفا راهنمایی بفرمایید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      مورد نگران کننده ای نیست از عوارض بعد انژیوست که خطری ندارد و به مرور رفع می شود اگر بعد دو هفته باقی مانده بود یک سونوگرافی از ان محل بکنید
  • تصویر کاربر ن.ن پنجشنبه ۲۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام اقاى دكتر
    مامان من ١١ ابان در عرفان نيايش توسط شما انژيوپلاستى شدن و يك استنت گذاشتين
    امروز ميگن كه من هنوز در قلبم احساس قبل از انژيوپلاستى رو دارم و بعضى وقتا قلبم سنگين ميشه چند ثانيه. هفته پيش پيش شما بودن و مشكلى نبوده از نظر شما. ميخواسنم بدونم طبيعيه ؟؟؟ گاهي هم سرفه ميكنن بى دليل
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      خیلی مساله ی نگران کننده ای نیست اسپرین و پلاویکس را بخورند در اولین فرصت بعد تعطیلات برای ویزیت تشریف بیاورند
  • تصویر کاربر سمانه پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام. من به مدت ۴ روز هست که آنژیو از ناحیه کشاله ران شدم . به مدت دو روز هست که در این محل ورم دارم و کبود هست . در راه رفتن مشکلی ندارم . درد هم خیلی جزئی دارم . آیا این کرم و کبودی مسئله ای هست.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش)
      اصلا جای نگرانی ندارد بعد انژیو پیش میاید و مورد خطرناکی نیست و خود به خود بعد چند روز رفع می شود
  • تصویر کاربر شاه جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام بیمار ما احتیاج به سی تی آنژیو داره و دکترشون گفتن ماده حاجب تهیه کنید ...ولی ایشون به ید و غذاهای دریایی حساسیت دارن ..فعلا دکتر شون در دسترس نیستن که ازشون سوال کنیم ...به نطرتون چه ماده حاجبی برای بیمار تهیه کنیم با توجه به اینکه مواد حاجب همگی ترکیبات ید هستن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      اگر به ماده ی حاجب حساسیت دارد که بهتر است اصلا سی تی انژیو نکنند برای روش جایگزین با پزشکشان مشورت کنید
  • تصویر کاربر حسن جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    دوسال قبل انژیو کردم ولیباید جراحی میکردم ولی شرائط مالی نداشتم حال میخواهم جراحی کنم ایا مجدد باید انژیو بشوم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      اگر انژیو سالم بوده نیازی نیست
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    باسلام . دکتر من گاهی اوقات احساس درد در قفسه سینه دارم . سمت چپ بدنم گاهی تیر میکشه .گوشام میگیره و رگ گردنمم ، دستم گرفته میشه .
    دلیلش چی میتونه باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      بعید است درد قلبی مهمی باشد ولی یگ بار نوارقلب بگیرید محض اطمینان
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر