دکتر محمد حسین نجفی

مشکلات قلبی در خانم های جوان یکی از عوامل مهم در ایجاد تنش های عصبی و روحی این افراد می باشد. بسیاری از مشکلات قلبی از جمله افتادگی دریچه میترال بیماری جدی محسوب نمی شود و با یک داروی ساده قابل درمان است. در ادامه تعدادی از سوالات شایع قلبی در خانم های جوان مطرح شده است.

جای قلب در بدن زن کجاست؟

قلب شما بین ریه ها در وسط قفسه سینه، پشت و کمی سمت چپ استخوان سینه (جنبه) قرار دارد. یک غشای دولایه به نام پریکارد قلب شما را مانند یک کیسه احاطه کرده است.

علت تپش قلب و یا تنگی نفس در دوران پریود 

تپش قلب و درد قلب در پریودی

سلام. اقای دکتر من در زمان پریودی و یا قبل از آن دچار تنگی نفس و یا تپش قلب و گاها تیر کشیدن قلب می شوم. ایا این علائم در دوران قاعدگی نشان دهنده بیماری یا کم خونی در بدن من است.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق 

به طور کل در دوران پریود یا خونریزی ماهانه در خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شده و به هم خوردن تعادل طبیعی هورمون ها و هم چنین حساس تر شدن گیرنده های درد ممکن است برخی تغییرات در بدن به وجود بیاید. از جمله ی این تغییرات می توان به بروز دردهای قفسه ی سینه یا افزایش شدت طپش قلب و هم چنین بالاتر رفتن فشارخون در افراد اشاره کرد. 

به طور کل بهتر است بدانیم بیماری وجود ندارد که فقط در این دوران خودش را نشان دهد ولی بروز  علائمی از جمله تپش و تیرکشیدن قلب و نیز تنگی نفس و تکرار آن، می تواند نشانه ی مهمی باشد و باید جدی گرفته شود و بهتر است حتما توسط متخصص قلب بررسی گردد.

 

گرفتگی عروق قلب در خانم های جوان

بیماری قلبی در زنان

با سلام خدمت دکتر قلب گرامی. خانمی ۳۶ساله هستم چند روز پیش که روز اول پریودم بود درحال استراحت درد شدیدی همراه باتیر کشیدن در قلبم داشتم که ۵ دقیقه طول کشید. شدت درد قلبی حدی بود که نمی تونستم تکون بخورم. بعد که درد تموم شد، بازوی چپم و نوک انگشتام درد می کرد و تیر می کشید با تکرر ادرار شدید. 

به متخصص قلب مراجعه کردم گفتن گرفتگی رگ قلبه. همسرم قبول نداشتن گفتن امکانش نیست تو این سن دچار گرفتگی رگ باشی. رفتم پیش یه پزشک قلب دیگه اونا گفتن از قلب نیست مشکل اعصابه. اما خودم از اونروز تنگی نفس دارم گاهی درد قفسه سینه خفیف دارم و نوک انگشتام تیر میکشه وهنوز تکرر ادرار دارم. خواستم تشخیص شما رو بدونم. باتشکر

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق 

سلام. اینکه گرفتگی عروق قلب و مشکلات قلبی در خانم های جوان غیر ممکن باشد، صحیح نیست. بارها خانم های جوان دچار گرفتگی عروق قلب را ویزیت کرده ام اما این باعث نگرانی شما نشود. اگر نوار قلب نرمال است، توصیه به انجام تست ورزش می کنم. ممکن است از اسکن هسته ای قلب با سی تی آنژیو نیز استفاده کرد. با پزشک محترم قلب و عروق که به وی اطمینان و اعتماد دارید، مشورت کنید و توصیه های ایشان را بخوبی اجرا فرمایید.

به هر حال وظیفه  متخصص قلب و عروق  اینست که صراحتا به شما بگوید که رگ های قلب سالم است و یا اگر سالم نیست راه حل تشخیصی و درمانی کدام است؟ چرا که اگر دلیل مشکلات قلبی در خانم های جوان مشخص نشود، فقط بر اضطراب آن ها خواهد افزود.

تپش قلب در خانم های باردار

مصرف کاپتوپریل و بارداری

باسلام. من ۳۲ساله و باردار هستم یک ماه پیش دچار تپش قلب شدید شدم. به طوری که یک شب در سی سی یو بستری شدم. دکتر به من متورال ۵۰ هر۱۲ساعت نصف را داد. پیش دکتر قلب دیگه ای رفتم گفت: ممکن است روی جنین تاثیر بذاره، پس مصرفش را ادامه ندادم. بعد یک هفته دوباره دچار تپش قلب شدم دکتر قلب به من گفت قرصت ر و مصرف کن تا بارداریت تموم بشه بعد عمل کنیم. لطفا راهنماییم کنید من باید چیکار کنم؟ قرصم رو بخورم یا نه؟ در ضمن ماه دوم بارداریم هستم.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. معمولا در خانم های جوان طی سیزده هفته اول بارداری که انداهای جنین در حال شکل گیری است، معمولا سعی می شود دارویی استفاده نشود.

فعلا متورال را مصرف نمایید ونگران نباشید. البته اتنولول به جهت عزم محلول بودن در چربی و عدم عبور از جفت ارجح است. پس از پایان بارداری این دارو را ادامه دهید چنانچه تپش قلب عود نکرد، نیازی به سوزاندن راه فرعی درون قلب نیست اما اگر این نوع مشکلات قلبی در خانم های جوان تکرار شونده بود، نیم نگاهی به سوزاندن راه فرعی خواهیم داشت.

نفس نفس زدن در دختر خانم های جوان

تنگی نفس قلبی و ریوی

سلام دختری ۱۹ ساله هستم چند وقتیه احساس میکنم ظرفیت تنفسیم کم شده و سطحی نفس می کشم و سرفه مکرر هم زیاد دارم انگار تو گلوم یه چیزی گیر کرده باشه. تو تمرینای تکواندومم موقع دویدن بعد از چند دقیقه کبود می شم و تند تند و سطحی نفس می کشم و موقع بازدم پشت قفسه سینم تیر می کشه و گاهی در حالت عادی هم حتی موقع خواب انگار قفسه سینم سنگین و سفت شده گاهی به خاطر خوب نفس نکشیدن از خواب می پرم. بیشتر وقتا هم بازو چپم تیر می کشه یا دست چپم سر می شه. 

البته چند سال پیش که به خاطر گرفتن گواهی سلامت واسه مسابقه شنا رفتم نزد پزشک عمومی گفت که قلبت خیلی نامنظم میزنه، اما بعد چند سال فکر می کنم یکم بدتر هم شده چون گاهی صدای ضربان قلبمو می شنوم. در حالت استراحت الان جوری شده که از چند تا پله هم بالا میرم به شدت عرق میکنم و نفس نفس می زنم و حالت تهوع می گیرم به نظرتون عادیه؟ تا حالا دکتر قلب هم نرفتم. دارم واسه کنکور پزشکی می خونم خیلی هم استرس دارم. لطفا راهنماییم کنید.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. بهتر است جهت تشخیص صحیح مشکلات قلبی در خانم های جوان به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. برای پاسخگویی احتمالا نوار قلب و شاید اکوی قلب لازم باشد. بعید است استرس، تنگی نفس هنگام خواب بوجود آورد.

نفس نفس زدن هنگام فعالیت به همراه تهوع در خانم های جوان عادی نیست. اگرچه ممکن است استرس باعث شرایط فوق بشود.  نامنظم زدن قلب هم علل متفاوت دارد. قبل از وارد شدن در عرصه کنکور تحت ویزیت متخصص قلب قرار گیرید.

تپش قلب در زنان جوان

با سلام. خانمی هستم ۲۸ ساله که پارسال به دلیل تپش قلب و درد قفسه سینه به پزشک مراجعه کردم که مشخص شد افتادگی خفیف دریچه میترال دارم. پزشک به من داروی متورال تجویز کرد و گفت باید همیشه مصرف کنم و من به خاطر پاره‌ای اعتقادات قصد نداشتم داروی مداوم مصرف کنم و قرص متورال رو استفاده نکردم. ولی اخیرا در چندماه گذشته به خاطر تپش قلب دچار اختلال خواب شدم و بعضی شب ها از احساس اضطراب و تپش قلب بیدار می شم و دیگه خوابم نمی بره. می‌خواستم اگر امکانش هست روش یا دارویی به من معرفی کنید که نیاز نباشه دائم و مداوم مصرف بشه و فقط وقتی دچار تپش قلب شدم بخورم، و عوارض زیادی هم نداشته باشه. درضمن قد و وزنم ۱۶۷ و ۵۰ کیلوگرمه و فشار خون بالا هم ندارم معمولا فشار خونم پایینه. متشکرم.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق 

سلام. در هنگام اضطراب یا تپش قلب می توانید از پرانول ٢٠ میلی گرم روزانه استفاده کرده و پس از بر طرف شدن تپش با کم کردن میزان دارو طی یک هفته آن را قطع نمایید.

بیماری فنومن رینود در خانم های جوان

با سلام و عرض ادب خدمت دکتر قلب و عروق عزیز. خانمی ۳۰ ساله هستم. در حدود ۱۰ سال است که از سردی انگشتان دست و پا به علت فنومن رینود رنج می برم که البته امسال این مشکل برایم حاد تر بود و با دست زدن به یخ خشک با دستکش تمامی سر انگشتانم حالتی شبیه به سوختگی پیدا کرد. چند سال پیش مشکل تپش قلب نیز داشته ام که در نهایت با تنگی نفس رو به متوسط همراه بود.

به متخصص ریه مراجعه کردم، بررسی های اکو کاردیوگرافی جهت PAH منفی بود و همچنین بررسی های HRCT مشکل التهاب در ریه را نشان میداد که تحت درمان قرار گرفتم و مشکل تپش قلب و تنگی نفس برطرف شد. تست های روماتولوژی منفی بود، اما فنومن رینود همچنان پایدار است و متسع شدن مویرگ ها در ناحیه پایین پا کاملا قابل مشاهده می باشد. آیا این مورد نیاز به بررسی های قلبی و عروقی بیشتری دارد؟ ضمنا در حدود ۱۲ سال هاشیموتو دارم و در حال حاضر وضعیت هورمونی با مصرف دارو کاملا پایدار است.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. در مجموع عارصه فنومن رینود بر روی قلب ناشی از درگیری ریوی و بالا رفتن فشار قلب راست است.
چنانچه فشار شریان ریوی نرمال باشد، توصیه می کنم که جهت کنترل و پیشگیری از مشکلات قلبی در خانم های جوان بطور سالیانه تحت ویزیت پزشک قلب و عروق قرار گیرید.

ضربان نامنظم قلب در خانم های جوان

علائم تنگی نفس قلبی

با سلام دختری ۳۰ ساله هستم. تقریبا ۵ ماهی هست که ( گاه گاهی) احساس ناخوشایندی بهم دست میده یعنی احساس ضربان قلب عجیبی توی گلوم پیش میاد و حالم رو بد می کنه انگار که یکهو همزمان قلبم میریزه … من قبلا تپش قلب رو تجربه کردم ولی این با اون متفاوته (این و هم بگم که مشکل استرس و ترس یه ۳ سالی میشه دارم و یه دوره تحت درمان بودم و الان استرسم کم تر شده. خیلی ولی ترس و گاهی استرس رو دارم. دارو ی پرانول و کلر دیاز پوکساید رو با تعدادی داروی افسردگی خفیف قبلا مصرف کردم ولی الان هیچ دارویی نم یخورم جز گیاهای دارویی مثل گل گاو زبان و سنبل الطیب و بابونه و رازیانه. 

نبضم رو یکی دو روز پیش که این حالتی که اشاره کردم بهم دست داد، گرفتم متوجه شدم ضربان قلبم در یک دقیقه اکثرش با یک ریتم منظم بود ولی دو سه مرتبه در همون یک دقیقه پیش اومد که انگارضربان یدونه قطع می شد و ضربان بعد از قطع شدن یک ضربان قوی می شد. گفتم شاید این ضربان نامنظم قلب آریتمی قلبی باشه. به شدتتتتتتت میترسم و نگرانم لطفا لطفا لطفا راهنماییم کنید من کم خونی مینور هم دارم و مادرم مبتلا به کم کاری تیروئید هست و من هم چند ماه پیش که آزمایش دادم آنتی تی پی او بالایی داشتم ولی دکتر گفت احتمالا در آینده کم کاری تیروئید میگیری. تا حالا مشکل قلبی در خانواده نداشتیم و تا حالا من به دکتر قلب مراجعه نکرده ام.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق 

سلام. ضربان نابجا تحت عنوان PVCاحتمالا ایجاد کننده این حالت است. در صورت امکان رژیم غذایی مناسب داشته باشید از جمله: مصرف چای، قهوه، سوسیس وکالباس و مواد محرک را محدود نمایید. در صورت باقیماندن مشکل به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید.

تنگی نفس در خانم های جوان

تنگی نفس

با سلام. چند سال قبل تنگی نفس شدید و تپش قلب داشتم بعد از اکو گفتن پرولاپس خفیفه مشکلم مرتفع نشد. دکتر قلب دیگری گفتن پرولاپس نیست و از قرار مشکلی در ریتم بوده است و پروپرانولول دادن و گفتن اگه باز هم دردسر ساز شد جهت رفع آن مجدد به متخصص قلب و عروق مراجعه کنم. با گذشت سالها دوباره ناگهان دچار تنگی نفس شدید و تپش قلب می شم. حتی با خوردن و حرف زدن هم نفسم می گیره. این حالت چند دقیقه تا چند ساعت می مونه و در سایر اوقات هم نوعی حس تنگی نفس دارم. نمی دونم چکار کنم. در بالارفتن از سربالایی هم به شدت تنگی نفس می گیرم.

پاسخ دکتر نجفی

سلام. آنچه بسیار به تشخیص علت اصلی تنگی نفس و ربط آن با مشکلات قلبی در خانم های جوان کمک می کند گرفتن نوار قلب به هنگام احساس تپش قلب است.

پرسش از دکتر 

نوبت دهی اینترنتی

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.1/5 - (9 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ویهان یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر جوانی 17 ساله هستم که آلرژی تنفسی دارم و اسپری سیمبیکورت 320 استفاده می‌کردم و الان نزدیک دو ساله قطع کردم و دو باز آزمایش خون دادم و همه چی خوب بود فقط کم خونی مینور بودم و آزمایش برای میکروب معده هم دادم و نداشتم و دو بار رفتم پیش دکتر قلب متخصص و دوبار نوار قلب و اکوی قلب شدم و مشکلی نداشتم به جز افتادگی دریچه میترال اما من نبض همه جای بدنم احساس می کنم و خیلی کم قفسه سینم و معدم تیر میکشه با سوزش و درد و گرفتگی و گاهی نفس تنگی دارم و از پله ها سخت میتونم برم بالا ولی ضربان قلبم همیشه نرماله
    من نمیدونم چمه آقای دکتر؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      علایم اضطرابی است...به پتخصص روان پزشکی مراجعه کنید
  • تصویر کاربر Z دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    سلام .من ۲۷ سالمه دو روز قبل از زمان قاعدگی احساس تنگی نفس درد در قفسه سینه و پشت شانه سمت چپ و احساس سر بودن و سوزن سوزن شدن در دست سمت چپم دارم و قلبم تیر می‌کشد و تا زمان پایان قاعدگی این علائم را دارم باید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام احتمال مشکل قلبی بسیار بعید است ، در صورت ادامه دار بودن علایم به پزشک قلب مراجعه و نوار قلب ، اکوکاردیوگرافی و در صورت نیاز تست ورزش انجام دهید
  • تصویر کاربر hadi سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر نجفی بنده ۳۹ سالمه و به علت تپش قلب در حین ورزش و استرس زیاد دو مرتبه پیش شما ویزیت شدم و شما بهم گفتین هیچ مشکل قلبی نداری و بهم قرص بیزوپرولول ۲.۵ تجویز کردین روزی یک عدد ،،من ده روز خوردم و حالم خوب بود متاسقانه قطع کردم و دوباره استرس و تپش اومد سراغم بنظرتون چه مدت استفاده کنم و شنیدم اگه یهو قطع کنم سکته قلبی میاره خواستم منو راهنمایی کنید و برای استرس و حملات اضطرابیم چه راه حلی میفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      خیر سکته نمی کنید ولی اگر علایمتان را کنترل کرده استفاده کنید مصرف طولانی مدتش هم هیچ ضرری ندارد
  • تصویر کاربر پریسا پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام .بنده ۴۳ ساله هستم سابقه بیماری کلیوی دارم. ۹ماه پیش دو بار ivf نا موفق انجام دادم. مدتی هست احساس طپش قلب دارم و احساس بال بال زدن در قلب که آزار دهنده است و در زمان گرفتن فشار خون دستگاه فشار سنج هشدار علامت آریتمی قلب میدهد و دارای فشار خون پر نوسان .مشکل قلبی اینجانب هنگام خواب و در طول روز اتفاق میافتد،ر حال حاضر دارویی مصرف نمیکنم،پیشاپیش سپاس از راهنمایی پزشک گرانقدر دکتر نجفی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش)
      یک بار هولتر ضربان ۲۴ ساعته بگذارید اما به نظر بیشتر مسایل استرسی مطرح است توصیه ی من درمان با داروهایی مثل پروپرانولول است
  • تصویر کاربر طاهری سه شنبه ۱۵ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    سلام ووقت بخیرخدمت شما خانومی ۲۶ساله هستم مدتی هست که درناحیه چپ قفسه سینه روبه بالااحساس میکنم تیرمیکشه ودست چپم دردمیگیره.گاهی اوقات موقع خواب تپش قلب دارم واحساس میکنم نفسم بالانمیاد.زمانی هم که عصبی یااسترس میگیرم این حالت هابیشتربهم دست میده ویکی دوبارهم سمت چپم تقریبا۲۰الی ۳۰ثانیه حالت ضربان تیرکشیدودستام یخ کرد چندروز پیش هم اول نفس عمیق کشیدم بعدسمت چپم تیرکشیدوبعدش نزدیک استخوان ترقوه سمت چپم حدوددوساعتی دردمیگرفت وول میکرد(دستامم یخ کردبدنم لرزکردوعرق روپیشونیم نشست).البته اینم بگم تواین دوساعت نزدیک ۱۰الی ۲۰بارخمیازه کشیدم .آقای دکترمن خیلی استرسی هستم وخیلی هم بااسترس زندگی کردم.تاحالادکترنرفتم چون حس میکنم زیادجدی نیس.ممنون میشم کمکم کنیدآیالازم هست برم دکتریانه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۵ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      یک بار اکو و تست ورزش بدهید
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت آقای دکتر بنده خانمی ۲۸ ساله هستم گاهی دچار تپش قلب با سرعت بالا میشم طوری ک احساس میکنم قلبم داره ویبره میرهچند ثانیه ای طول میکشه وبعد ضربان قلبم بالا میره ک خیلی بهم استرس وادد میکنه دوسال پیش همین اتفاق برا افتاد رفتم اورژانس ضربان رو پایین آوردن بعد دکتر متخصص رفتم اکو دادم وآزمایش خون وتیروئید ک گفتن مشکلی نداری وقلبت سالمه بهم قرص بیزوپرولول ۵دادن ک گفتن نصفی بخور ک این اواخر یک چهارم هم جواب میداد دیروز دوباره دچار همون حالت شدم رفتم قرص بیزوپرولول ۲/۵خوردم رفتم اورژان اونجاهم پروپرانول ۴۰ دادن خوردم خوب شدم نوار قلب حین تپش رو هم برا تون ارسال میکنم ضربانم۱۶۹ بود لطفا راهنماییم کنید چ کار کنم مشکم چیه خطرناکه...با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      این احتمالا یک نوع اریتمی است که نیاز به ابلیشن دارد که یک عمل خیلی ساده است درمان قطعی اش این است که با یک متخصص الکتروفیزیولوژی مشورت کنید
  • تصویر کاربر لیلی شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من تقریبا یسال پیش آنژیو گرافی شدم و تشخیص پل عضلانی و گرفتگی رگ فرعی، ولی بعد از آنژیو هم درد داشتم و الان بیشتر هم شده فشارم بعضی وقتا بالا میره بعضی وقتا افت فشار دارم فعلا فقط آسپرین 80دارم مصرف میکنم دو شب پیش به اورزانس رفتم و کلی آزمایش خون گرفتن و بعد گفتن به متخصص مراجعه کن خواستم محبت کنین نظر بدین وضعیت من چطوریه و چیکار کنم این درد کلافم کرده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      این انژیو که سالم است و مشکل مهمی جز پل عضلانی نشان نمی دهد میتوانید برای درد متورال ۵۰ نصف صبح و نصف شب بخورید و اگر فشارها بالا هستند باید برای تنظیم فشارخون دارو مصرف کنید و با متخصص مشورت کنید
    2. تصویر کاربر لیلی پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      سلام آقای دکتر همین پل عضلانی باعث دردم نمیشه چون خیلی زیر بغلم و دست چپم درد میکنه همینطور فشار روی قفسه سینم دارم، اصلا این پل عضلانی چی هست و درمانی داره؟ ممنونم از پاسخگوییتون
      راستی شما مطب مشهده یا تهران
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      پل عضلانی معمولا نه علایمی می دهد و نه درمان خیلی محکمی دارد همان متورال ولی میتواند بهترش کند بخاطر همین تجویز می شود تهران هستیم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    با درود و عرض خسته نباشید جناب آقای دکتر نجفی ،
    من مردی هستم ۶۱ ساله، یه مدتی هست که شبها با صدای ضربان قلبم که در سر من و به صورت گُم گُم شنیده می‌شود و تقریبا با تپش قلب بیدار میشوم البته با سر درد شدید ، بعدازظهر هم اگر بخوابم همین حالت به وجود می‌آید. فشار خون من تقریبا نرمال هست و تری‌گلیسیرید من ۲۴۰ و کلسترول من ۲۰۰ هست . ممنون میشوم اگر داروی درمان این بیماری را برای من تجویز فرمایید . سپاسگزارم از جنابعالی
    محمد متولی 09133531736
    ایمیل techno.m.m@gmail.com
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      برای چربی روزوواستاتین ۱۰ را استفاده کنید و برای تپش فعلا پرانول ۱۰ کافی است/ سر فرصت یک اکو هم بکنید
  • تصویر کاربر نفیس پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام ، دکتر من ۳۵ سالمه و تقریبا دوسالی هست که از نظر قاعدگی ماهانه کمی سیستمم فرق کرده. یکی از این تفاوت ها ایجاد حالت های ناخوشایند قلبی هست. تقریبا ماهی یک بار این ماجرا برای من پیش میاد که قلبم بیحال میشه همراه کمی تنگی نفس و پاهام دچار خستگی زیاد میشه و تقریبا یک روز کاری نمیتونم انجام بدم. البته اینطوری نیست که ۲۴ ساعت مدام باشه و گاهی خوب هم میشم ولی بعد ۲۴ ساعت رفع میشه کاملا. در این حالت دو حرکت ناخوداگاه انجام میدم یکی فشار دست رو به پهلوی سینه چپ ام. و فشار روی رحمم . یعنی انگار به هم ارتباط دارن. گاهی دست درد هم دارم و گاهی رگ گردنم هم درد میگیره.چندین بار اوایل اورژانس رفتم و بعد نوار قلب گفتن مشکلی نیست. با متخصص قلب هم صحبت کردم، ازمایش انزیم قلب برایم نوشتن و من انجام دادم و گفتن مشکل قلبی نیست و ریشه در اعصاب داره.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      احتمال زیاد همین طور است و این مسایل بیشتر علایم اضطرایی است ولی توصیه می شود حتما یک بار نوارقلب و اکو هم بگیرید
  • تصویر کاربر شقایق پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 318 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خانم ۲۴ساله هستم(مشکل معده و سینوزیت و افتادگی دریچه میترال داشته م و به شدت استرس دارم سر کرونا )یک هفته است پا درد و کمر دردو گردن درد (کلا درد و گرفتگی عضلات بدن )و سردرد و گلو درد و معده درد با سوزش وسط قفسه سینه داشتم ولی دو‌روز هست که درد و سوزش به سمت چپ هم سرایت کرده البته گاهی سمت راست قفسه سینه هم اذیت میکنه که به شدت چپ نیست و دست چپم هم انگار اذیت میکنه ولی دردش کم و زیاد میشه ولی از بین نمیره و در حالت استراحت یا فعالیت هم تغییری حاصل نمیشه تا خودش اروم شه فکم هم یه مقدار اذیته ولی خب بخاطر سینوزیت این مورد و قبلا تجربه کرده بودم گاهی تپش قلب هم داشتم
    علته چیست؟ممکنه نشانه حمله قلبی یا مشکلات حاد قلب باشه باید ویزیت حضوری انجام بده؟
    تیت کرونا هم دادم هنوز جوابش نیومده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      یک بار اگر اکو و نوارقلب بگیرید بهتر است احتمالا این دردها منشا استرسی دارد بیشتر
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر